متاسفانه بیشتر کودکان به خصوص در سنین راهنمایی، کمتر از میزان لازم، برای رشد استخوان کلسیم دریافت می‌کنند.

محمد حسین سلطان‌زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص کودکان و نوزادان درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زمانیکه در مورد رژیم غذایی کودکان صحبت می‌شود اکثر والدین به میزان چربی و "کالری" مواد غذایی فکر می‌کنند و توجه کمتری نسبت به ویتامین‌ها دارند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین منیرال‌های موجود در مواد عذایی کودکان کلسیم است. این ماده معدنی نقش زیادی در ساختار اسکلتی و استخوان کودک دارد.

وی در ادامه گفت: بر طبق استاندارد جهانی سال 2011 میزان کلسیم مورد نیاز در سن 1 تا 3 سال : 500 میلی‌گرم در روز، معادل 2 لیوان شیر، 4 تا 8 سال، 800 میلی‌گرم در روز معادل 3 لیوان شیر و در سنین 9 تا 18 سال ، 1300میلی‌گرم در روز معادل 4 لیوان شیر است. 

سلطان زاده گفت: منابع کلسیم برای کودکان شیرگاو غنی شده، شیر سویای غنی شده، آب پرتغال غنی شده با کلسیم، لوبیا سفید پخته شده، انجیر خشک، اسفناج، سیب زمینِی شیرین، کلم بروکلی، پرتغال، ماهی سالمون، ساردین و سبزیجات تیره برگدار است.

وی در پایان گفت: متاسفانه بیشتر کودکان به خصوص در سنین راهنمایی، کمتر از میزان لازم برای رشد استخوان، کلسیم دریافت می‌کنند و اگر لبنیات و آب پرتغال نخورند نمی‌توان زیاد مطمئن بود که از طریق غذاهای دیگر کلسیم جبران شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.