با ایجاد واحدهای سنگبری و فرآوری سنگ در شهرک صنعتی بوانات‌ این شهرستان به یکی از مهم‌ترین قطب‌های فرآوری سنگ کشور تبدیل می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد: در مراسمی با حضور سید محمد احمدی استاندار فارس و برخی از مدیران و مسولان استانی و شهرستانی فعالیت ناحیه صنعتی تخصصی سنگ در شهرستان بوانات آغاز شد.

علی صداقت پور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: این ناحیهصنعتی در زمینی به مساحت 67 هکتار عملیاتی شده است.

وی افزود:با توجه به ظرفیت‌های شهرستان بوانات در بخش سنگ و وجود معادن غنی سنگ در این شهرستان، این ناحیه صنعتی با محوریت استقرار واحدهای سنگبری و صنایع مرتبط با فرآوری سنگ راه‌اندازی شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: این ناحیه صنعتی ظرفیت استقرار 50 واحد سنگبری و صنایع فرآوری سنگ را دارد و برای 900 نفر اشتغال‌زایی می‌کند همچنین ارزش افزوده بیش‌تری را نصیب فعالان اقتصادی این منطقه کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه تاکنون برای اجرای طرح‌های زیربنایی و زیرساختی در این ناحیه صنعتی افزون بر 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: اجرای طرح‌های عمرانی تکمیلی نیز در این شهرک در دستور کار قر ار دارد.

صداقت پور بیان کرد: شهرک تخصصی سنگ بوانات سومین شهرک تخصصی سنگ استان پس از نی ریز و خرمبید است.

وی افزود: ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی به عنوان راهبری مهم برای هم افزایی و حضور منسجم صنایع مربوط به یک رشته صنعتی خاص،‌ نقش مهمی در ارتقای وضعیت صنایع دارد.

صداقت‌پور گفت: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی ضرورت دارد و علاوه بر در نظر گرفتن مشوق‌های سرمایه‌گذاری، ‌واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی با تخفیف 50 درصدی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: با ایجاد واحدهای سنگبری و فرآوری سنگ در این شهرک صنعتی، علاوه بر اشتغالزایی و افزایش درآمد پایدار،‌ این شهرستان به یکی از مهم‌ترین قطب‌های فرآوری سنگ کشور تبدیل می‌شود./ب

انتهای پیام/

برچسب ها: بوانات ، فارس ، قطب ، سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.