مخالفت شورای حقوق بشر روسیه با اقدام نظامی علیه اوکراین

اعضای شورای حقوق بشر وابسته به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه حمله نکردن به اوکراین را خواستار شدند و گفتند تهدیداتی که روسیه در این خصوص با آن مواجه است به اندازه ای خطرناک نیست که اعزام نیرو را به آن توجیه کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، در بیانیه ای که 27 نفر از اعضای این شورای مشورتی امضا کردند ، لیبرالهای روسیه درباره احتمال حمله کرملین به اوکراین ، همسایه روسیه به شدت ابراز نگرانی کرده اند. 

پس از موافقت روز شنبه پارلمان روسیه با اعزام نیروهای مسلح این کشور به اوکراین برای حمایت از شهروندان روسی که کرملین می گوید با تهدیدی از طرف طرفداران تندروی دولت انتقالی مواجه است ، پوتین برابر جهان قرار گرفت و خشم غرب را با این اقدام برانگیخت. 

اعضای این شورای ریاست جمهوری در امور گسترش جامعه مدنی و حقوق بشر در این بیانیه ، این نگرانیهای روسیه را مبالغه آمیز دانستند. 

در این بیانیه آمده است :« اقدامات مشخصی از بی قانونی و خشونت از طرف نمایندگان قدرتهای سیاسی مختلف در اوکراین دیده می شود اما استفاده از قدرت نظامی خارجی ، نقض حاکمیت یک کشور همسایه است و با تعهدات بین المللی روسیه مغایرت دارد و با شدت اقداماتی که در اوکراین صورت گرفته است سازگاری ندارد.» 

این شورا افزود :« نمایندگان روسیه برای موافقت با اجازه استفاده از قدرت نظامی به وقوع موارد قتل و زخمی شدن عده ای در منطقه کریمه اوکراین که عملا تحت کنترل نیروهای طرفدار روسیه قرار دارد استناد کرده اند اما در دو روز گذشته هیچ موردی در این خصوص دیده نشده است.» 

این شورا هشدار داد صدور چنین اجازه ای از طرف پارلمان روسیه ، روسیه و اوکراین را در آستانه جنگ قرار داده است. 

این شورا تاکید کرد :« استفاده از نیروهای مسلح همواره با تشدید خشونتها و نقض گسترده تر حقوق بشر همراه بوده است.» 

پوتین معمولا توصیه این شورا را که منتقدان کرملین می گویند پوتین از آن برای فریبکاری و نشان دادن وجود دموکراسی ، آزادی بیان و توجه به حقوق بشر استفاده می کند ، نادیده می گیرد. 
سه عضو این شورا بیانیه ای صادر و اعلام کردند با همکاران خود در این خصوص اتفاق نظر ندارند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، مسکو ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار