لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان:

نهادهای امنیتی پاکستان به جدیت قضیه گروگان‌‌گیری اتباع ایرانی را حل کنند

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به برخی اقدامات خرابکارانه اشرار در مرزهای دو کشور تصریح کرد: این گونه اقدامات باعث سوء تفاهم در روابط دو کشور می‌شود و لازم است نهادهای امنیتی در پاکستان به جدیت و سرعت قضیه گروگان‌‌گیری اتباع ایرانی را حل کنند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ میرجان محمدخان جمالی رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان بعد از ظهر امروز یکشنبه 11 اسفند ماه با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به مراودات ریشه‌دار تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: همواره روابط برادرانه‌ای میان مردم دو کشور وجود داشته و این پشتوانه مهمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فی مابین است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اهمیت عملیاتی شدن پروژه‌های اقتصادی دو کشور افزود: اجرای پروژه‌های خط لوله گاز و برق رسانی به پاکستان می‌تواند به بهبود سرمایه‌گذاری و افزایش سطح مناسبات اقتصادی و صنعتی فی مابین  کمک فراوانی می‌کند.
 
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی اقدامات خرابکارانه اشرار در مرزهای دو کشور تصریح کرد: این گونه اقدامات باعث سوء تفاهم در روابط دو کشور می‌شود و لازم است نهادهای امنیتی در پاکستان به جدیت و سرعت قضیه گروگان‌‌گیری اتباع ایرانی را حل کنند.
 
در ادامه میرجان محمدخان جمالی رئیس مجلس بلوچستان پاکستان با بیان اینکه حضور نیروهای خارجی و ارتباط آنها با گروه‌های اشرار باعث ایجاد ناامنی در منطقه شده است، افزود: باید با تشکیل کمیسون‌های مشترک اطلاعاتی و امنیتی و رایزنی‌ها و همکاری‌های مستمر به تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک کرد.
 
وی در پایان بر جدیت مقامات پاکستانی برای حل و فصل و آزادی هرچه سریعتر اتباع گروگان گرفته شده ایرانی تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار