تولید آرژیلیت و بوکسیت(خاک نسوز ) در پرعیارترین معدن خاورمیانه در استان چهارمحال و بختیاری امسال در مقایسه با سال گذشته 60 درصد افزایش داشت.

آرژیلیت و بوکسیت (خاک نسوز ) در مصارف صنعتی مانند تهیه آلومینیوم، ظروف صنعتی و فراوری مواد نسوز مثل اجرهای نسوز، دیواره های نسوز و ساینده هاکاربرد دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون بیش از 23 هزار تن بوکسیت و آرژیلیت در این معدن تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال 60 درصد افزایش نشان می دهد .
رحمان کرمی افزود: معدن شهید نیلچیان با حفاری 31 حلقه چاه به طول 5 هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار در این استان واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به عنوان بهترین معدن ایران مطرح است.
وی اظهار داشت: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز به نام های آرژیلیت و بوکسیت با عیار 65 تا 75 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است
 .
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این مواد پس از استخراج به بوکسیت ویژه، بوکسیت درجه یک و آرژیلیت ویژه و معمولی تبدیل می شود./ش
برچسب ها: افزایش ، تولید ، معدن ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.