رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "اگزما" را از اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص پوست، مو و زیبایی" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "اگزما" كه توسط دكتر حسین طباطبایی متخصص پوست، مو و زیبایی داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:


***ناشناس:

سلام، مرد 32 ساله هستم.برای درمان از ان-ان استفاده می‌کنم، روزی 3 مرتبه، بعد از مدتی خوب می‌شود ولی یکی دو ماه دیگر بر می‌گردد. دکتر نرفتم به توصیه دوستان از ان-ان استفاده می‌کنم.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی:از درمان ان – ان ممنوع است و نباید استفاده کرد، بربیل کرتون آن مسکن است، خودش باعث حساسیت پوستی ميشود و اگر به صورت دائم استفاده شود، اعتیاد می‌آورد و اگر علت آن اگزما ارثی نباشد، حسیاست تماسی است که درمان ریشه‌ای باید صورت گیرد و حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

***hamiiid:

سلام، بنده از کوچکی دچار اگزما بودم، بسیاری از دکترها رو رفتم، کوتاه مدت تایید کمی داشت و یا اینکه خارش و خشکی پوستم را تشدید میکرد. الان نزدیک دو سه سال هست به پزشک مراجعه نکردم، میخواستم بدونم روش درمان جدید و تاثیر گذار تری و یا داروهای جدیدی به بازار آمده یا نه؟ مشکل اصلی‌ام پوست خشک شده و خارش هست در تمام بدن، الان نزدیک 21 سال دارم، لطفا راهنمایی کامل کنید.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی:اگزما پوستی یک نوع آلرژی است که جزء خصوصیات انسان است و با تولد انسان می‌آید و درمان اساسی ندارد و بر حسب علائم بالینی(خفیف یا شدید) درمان علامتی می‌کنیم و باید از مرطوب کننده ضد خارش بر حسب نوع آن استفاده کنیم و بر حسب نوع شدت آن درمان دارویی و مرطوب کننده و ضد التهاب‌ها می‌توان استفاده کرد.

***ناشناس:

 سلام، من فهمیدم که پوستم اگزمایی هست و صورتم قرمز و از اینی که توی عکس هست، بدتر می‌شود و باید آمپول دگزا بزنم، برای رفع این بیماری باید چه کار بکنم؟

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی: آمپول دگزا، دارای کرتون است و اگر مداوم بزنید دچار عوارض بسیاری همچون (پوکی استخوان، چاقی، زخم معده و...) خواهید شد، و باید علت قرمزی صورت را شناسایی کرد و این قرمز قرمزی در جای دیگر بدن نباشد و شاید اصلا اگزما نباشد، و توصیه می‌شود حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

***سید دانیال آقایی:

با سلام، پوست صورتم چند روز یکبار شروع به پوسته ریزی می‌کند، مخصوصا وقتی که غذاهایی مثل تخم مرغ، لبنیات مخصوصا پنیر، غذاهای داغ و یا تند، شیرین و چرب مصرف می‌کنم، به نظرم درماتیت سبوره باشد، چون پوست سر و صورتم بسیار چرب می‌باشد، از شامپو عقد کونازول استفاده می‌کنم ولی دوباره به دشت عود میکنه، ضمن اینکه به خاطر چربی بیش از حد صورتم نمی‌‌توانم از داروهای موضعی مانند پماد استفاده کنم، چون به جوش زیر پوستی( کومدون سر سفید) تبدیل می‌شود.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی: این نوع بیماری یک درمان طبی دارد و می‌توان با دارو این بیماری را کنترل کرد و جلوی بازگشت مجدد آن را گرفت.

***مهدی:

سلام ،الان حدود 7 ساله به هر دکتری(منظورم متخصص پوست هست) مراجعه کردم و انواع محلول‌ها و داروها را مصرف کردم، ولی اگزما(که زیر بغل سمت چپ واقع است) درمان نشد، در ضمن لیزد هم انجام دادم ولی تاثیری نداشت. محلول‌ها رو که به زیر بغل می‌زنم، رنگ کم رنگ میشه ولی جاش میمونه و بعد تمام شدن محلول دوباره به حالت اول برمی‌گرده.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی: درمان این نوع بیماری همچون درمان قبلی است و درمان آن طبی بوده و می‌توان با داروها بیماری را کنترل کرد و زیر نظر پزشک متخصص این دوز را پله پله کم کرد تا جلوی اوج بازگشت حساسیت گرفته شود.


***ناشناس:

سلام،من قبلا دستم اگزما داشت، الان خوب شده، اما پوستم نازک شده و خیلی حساسه. می‌خواستم ببینم چطوری میشه اون رو بهبود بخشید، ممنون

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی: دستتان اچار اگزما تماسی شده است و با مداد تماس پیدا کرده و دچار این عارضه شده است، و استفاده از پماد کرتون دارد غلط است، زیرا که فورا ظاهر عارضه خوب می‌شود و پماد شما را نازک می‌کند و دچار ترک، خارش خواهد شد و می‌توان گفت این نوع درمان موقتی است و مصرف دائم آن پوست را نازک می‌کند که باید از کرم‌های ضد التهاب دیگر استفاده کرد، همچنین عواملی که با دست تماس دارد و شناسایی شود.

***عسل:

بنده دختری بیست و شش ساله هستم که از حدود شش سال پیش دچار اگزما در ناحیه‌ی صورت و کنار لب شدم و این مشکل چند سالی در صورت من وجود داشت که هنوز هم بعد از استحمام خشکی ضعیفی کنار لبم احساس می‌کنم که به مرور بهتر میشود. در خانواده‌ی پدری و مادری از این قبیل امراض نداشته‌ایم و من یک ؟؟  استثنا هستم. خودم احتمال میدم که این اگزما به دلیل رژیم تخم مرغی باشد که در همان ایام گرفتم و احتمالا کبدم دچار مشکل شده و به طبع آن پوست صورتم بیمار شده است. خواهشمندم بنده را راهنمایی فرمایید. تا بتوانیم شادابی قلبی پوست صورتم را داشته باشم.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی: این نوع بیماری، ارتباطی به رژیم تخم مرغی و کبد ندارد و اگر محدود به ناحیه لب و تماسی است می‌تواند در اثر استفاده از لوازم آرایشی یا تماس با شوینده‌ها ایجاد شده است و اگر در جای دیگر بدن باشد، می‌تواند بیماری جدید تری باشد و باید به پزشک متخصص معالجه کرد و با یک نمونه برداری علت آن را شناسایی کرد.

***غزل:

سلام، خانمی بیست و هفت ساله هستم و شش هفت سال است که بدنم کهیر میزند. به ماده‌ی خاصی حساسیت ندارم یا حداقل خودم هنوز دلیل این کهیر زدن را نمی‌دانم. چطور می‌توانم علت این کهیر‌ها را بفهمم. راه حل بهبود چیست؟

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی:این نوع کهیر با توجه به زمان آن، کهیر مزمن است، 5 درصد این موارد با انجام آزمایش علت آن مشخص می‌شود و 5 علت ناشناخته است می‌تواند از انواع بیماری‌هایی همچون (داخلی، عفونی، آلرژی حسیاسیت، بیماری بدخیم و...) باشد و خود شما نمی‌توانید علت را شناسایی کنید و درمان علاقی کهیر ظاهر می‌شود که بسته به نوع(ضعیف و شدید) آن درمان دارویی که عارضه جانبی داشته باشد، استفاده می‌شود که بتوانم آن را کنترل کرد.

***sara:

با سلام، هر سال از اواخر زمستان تا آخر تابستان سال بعد بر روی دستام من جوش‌هایی درمیاد که توش آبکیه و گاهی شدیدا میخاره و گاهی اوقات هم تب میکنه تا به حال به چندین متخصص پوست مراجعه ردم و با پماد‌ها و داروهایی موقتا درمان شده و یا فقط از شدتش کم شده میخواستم بدونم دلیلش چی می‌تونه باشه و آیا راه درمان نهایی وجود داره، و اگه بله، راه درمانش چیه؟ چون علاوه بر ظاهر بدی که در دستانم پیدا می‌کنه، تب خارشش شدیدا اذیت می‌کنه.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی: باتوجه به اینکه این عارضه در 6 ماه بهار و تابستان نمایان می‌شود، التهاب و حساسیت پوست به نور آفتاب و گاهی دلیل مصرف بعضی داروها برای جوش و داروهای اعصاب است. بنابراین علت این بیماری باید مشخص شود که دارویی (اصلی) و یا گاها هیچ کدام از این علت‌ها نباشد. به هر حال باید از دستکش سفید رنگ و از کرم ضد آفتاب در معرض هوایی باز استفاده کرد.

***هادی:

پشت دست‌های من سفیده‌های بدی میزنه و خوب نمیشه. آیا این اگزما است؟ درمانش چیه؟ یه بار پزشک یه پماد ترکیبی تجویز کرد اما خوب نشد. داروی درمان قطعی اگزما که جدیدا در ایران کشف شده کی وارد بازار میشه؟

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی: داروها هنوز در حد تحقیقات است و وارد بازار نشده است، و باید همان درمان قدیمی تحت نظر پزشک متخصص ادامه داد.

***مجاهد: 

با سلام، بنده 34 سالمه، مدتیه روی صورتم یک لکه ظاهر شده که معمولا در گرما یا بعد از حمام قرمز تر میشه، لطفا دلیل و درمانش را بفرمایید.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی: این شرح‌های ناقصی است باید اندازه لک و اینکه در کدام قسمت صورت است مشخص شود و یا اینکه با وجود آفتاب بدتر یا بهتر می‌شود و از چه زمانی ظاهر شده است، باید توضیح داده شود.

***mary:

با سلام من از زمانی که باردار شدم و قرص اسید فولیک و امگا 3 را شروع کردم دچار خشکی شدید پوست سوزش و لکه‌های زیر پوستی قرمز و گاهی منجر به زخم می‌شود البته چند وقتی است من قرص‌ها را نخوردم، تصور می‌کردم عوارض آن‌هاست.آیا این اگزما است و اگر نیست، دچار چه مشکلی شده ام؟ بسیار نگرانم.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی: این نوع عارضه مخصوص دوران حاملگی است و بسته به اینکه حاملگی چندم شماست و چند ماهگی ظاهر شده است هم است.

***ندا: 

با سلام، مدت 2 سال است دستم دچار پوست پوست می‌شود، به چندین دکتر هم مراجعه کردم، فایده نداشت. هر کدام نوعی داروی ساختنی میدهن که بعد چند ماه دوباره شروع می‌شود. چه کار باید بکنم ممنون از راهنماییان.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی:علت باید شناسایی شود، گاهی علت تماسی است و نمونه برداری صورت گیرد و در مرحله بعدی درمان می‌کنیم.

***محمد:

سلام، من تقریبا دو سالی میشه حساسیت پوستی پیدا کردم،چند باری هم رفتم دکتر گفتن که اگزما داری، داروهاشو مصرف کردم، بیشتر زخمام بهتر شد فقط یک زخم که در قسمت ساق پام هست که خوب نشد الانم زخم دارم.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی:ممکن است این نوع حساسیت، اگزما نباشد، باید نمونه برداری صورت گیرد.

***علی فخاری سالم:

ضمن سلام و عرض ادب خدمت‌ شما؛مردی 63 ساله هستم، 2 ساله پیش پشت دست راستم زخم شد و این زخم تبدیل به اگزما گردید و تا کنون نزد 6 پزشک متخصص و فوق تخصص پوست مراجعه کردم، پس از گذشت 2 سال به جای بهبودی اگزما به پشت دست چپم هم سرایت کرده و باعث آزادم شده، به طوری که بعضی مواقع به کلی خوب می‌شود و آثاری نیست و چند وقت بعد دوباره شروع می‌شود، به طوری که هردو دستم به صورت جوش، جوش می‌زند و از آن آب ترشح می‌کند، بیشتر پماد‌هایی که به من داده‌ بودند، ترکیبی بود که هم آن‌ها باعث تشدید این بیماری شده قرص‌های لورا تادین 10 و قرص ستیریزین10 و پماد‌های غیر ساختگی یا ترکیبی عبارت بوده‌ اند از پماد هیدرو کور تیزون 1 درصد و پماد کالاندولا و پماد موضعی پیرو لکستین 2 درصد کرم و کرم موضعی مگا کورت 1 درصد از عنایتی که در من اینجانب مبذول می‌فرمایید سپاسگذارم.

پاسخ، از دكتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی:این نوع عارضه، اگزما تمامی است و باید علت آن بررسی شود، و البته در سنین پیری ممکن است علت بیماری‌های داخلی باشد که از تمام ارگان‌های حیاتی آن را باید بررسی کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: پوست ، اگزما ، کلینیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهار نجیب
۰۸:۴۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام من لیزرco2انجام دادم و برا قرمزی زیاد یه زخم سوختگی پماد اگزما گفتن بزنم و یکبار زدم و بعد دیدم ک پوستم زرد شده تغیبر رنگ ایجاد شده باید چیکار کنم ک این زردی برطرف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام من ۳۶سال دارم ازوقتی که قرص لاکوتان رااستفاده کردم پایین چشم وروی لپ وپایین لبم اگزما شده وخشک شده وبعد خارش اگه راه کاری میدونید راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
لطفا یکی بهم بگه من هم دارم وقتی خوب میشه دوباره به وجود می آید
Canada
آرزو
۰۴:۵۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
من ۲۴ ساله هستم و مدتی هست که روی لب پایینم دچار اگزما شده ام. رفتم دکتر و بهم پماد کورتون داد استفاده کردم و خوب شد اما به محض قطع کردن اون دوباره برمیگرده اگزما. چیکار باید بکنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۲۲:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
دخترم 8سالشہ ودچار اگزماشدہ وخیلی خارش‌ دارہ
Turkiye
سمیه
۱۱:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام من خانم ۲۹ ساله هستم و تکلیف جلدی اگزما دارم همچنان شوهرم همین تکلیف را دارد و سه سال قبل بسیار شدید بود به یک دکتر مراجعه کردیم و او برای ما واکسن زد میخواهم بفهمم آیا واکسن ضرر به حامله شدن دارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام پوست سرم قرمز شده.ابرو هم همینطور شوره وخشک هست.مدتی هم هست گوشم صدا میده میخواستم ببینم رابطه ای بین اگزما وگوش هست ممنون میشم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
محمد حدادیفر
۰۵:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز من 35 سالمه یه دوسالی که اگزما پوستی گرفتم رو مچ دست و سینه پا اول خارش بعد جوش سفید ریز و درشت میزنه بعد یکی دوهفته پوسته میده خیلی ازار دهنده چیکار کنم از دست این جوش ها راحت بشم بدجور رو اعصابمه میشه کمکم کنی
Iran (Islamic Republic of)
آوافارسی
۱۰:۵۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
سلام من 28سالمه یک ماه پیش صورتم ملتهب شدقرمز شدبعدازآن تمام صورتم لک قهوه ای شده رفتم دکترگفتن اگزماهستش فقط صورتم اینطورشده البته ازبچگی حساسیت دارم لطفاراهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۳۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام
صورتم پوسته پوسته سفید میشه از خیلی سال پیش، پول خوبی میدهم کسی درمان کنه یا راهنمایی به درمانگر خوب فقط جواب اینجا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۴۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
آیا اگزما را میشه درمان کرد ده ساله که دچار اگزما شدم پیش خیلی از دکتر های پوست رفتم ولی داروهایی که دادن هیچ کدوم موثر نبوده به نظرتان باید چی کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۹:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام .من ۲۶سالمه.تازگیا پشت چشمم شدیدااا اگزوما گرفته خیلی شدیدا خارش و سوزش دارم و رفتم دکتر پماد کورتینیل و اریترولیدین دادن فعلا جوابی نگرفتم.به نظرتون چه پمادی استفاده کنم برای پشت چشمام؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۲:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ۶سالی میشە اگزما دارم تازگی بهم گفتن اگه خون بدی خوب میشە وقتی رفتم اهدا خون گفتن چون اگزما داری نباید خون بدی نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه رسولی
۱۷:۰۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام من 18 ساله که اگزما دارم همه جای بدنم هستش دست وصورتم خارش‌ داره بدنم هم این طور با پماد کلوبتازون جلوی خارشم رامی گیرم من 30 سالمه تو روخدا کمکم کنین من شب و روز آرامش ندارم یک دونیا ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه رسولی
۱۷:۰۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام من 18 ساله که اگزما دارم همه جای بدنم هستش دست وصورتم خارش‌ داره بدنم هم این طور با پماد کلوبتازون جلوی خارشم رامی گیرم من 30 سالمه تو روخدا کمکم کنین من شب و روز آرامش ندارم یک دونیا ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ز ا
۱۴:۰۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
سلام .دختری هستم 30 ساله.از کودکی این عارضه پوستی همراهم بود هزاران دکتر متخصص و غیر متخصص پوست رفتم.اما راه علاجی نیست که نیست.توروخدا مبتلایان اگزما رو کمک کنین داریم از این عارضه رنج میبریم.خشکی و خارش و ظاهر شدن سفیدک هایی رو پوست زننده س.جرات نمیکنم سالن آرایشگاه یا باشگاه برم همه میپرسن چیه؟دارم ازدواج میکنم خیلی آزار دهنده س توروخدا پیام منو جواب بدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام پوست انگشت من یک ماه است که اگزما دارد و من به دکتر مراجعه نکرده ام هر روز از پوست دستم محل اگزما آب می اید و من به توصیه یکی از دوستانم از زینک اکساید استفاده میکنم هر روز هم.مقدارش بیشتر میشود و به انگش ها ی دیگرم هم زده
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۲۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بیماری 51ساله هستم مدت پنج ساله دچار بیما ری پوستی هیدرآنیت چرکی شده ام دراین مدت به متخصص پوستی فراوانی مراجعه نمودم قرص راکوتان - پردنیزولون 5 - -پماد ضد قارچ _ آزیترومایسین _ پماد رکوبیزول _ محلول موضعی کلیندا ماسین _ صابون ضد قارچ بدن و چون نتیجه ای حاصل نشد حدود یک سال قبل به بیمارستان رازی درمانگاه پوست مراجعه کردم که بعد از انجام یک سری ازمایشات تخصصی و تکمیلی و گرفتن مجوز های لازمه از دکتر متخصص عفونی و قلب و عروق و همچنین کلیه اجازه استفاده از آمپول سینیورا دادند و بعد از یک سال استفاده نتیجه ای حاصل نشده و لذا بدتر هم شده لطفا منو راهنمایی کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
الهام سادات حکیمی
۱۷:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام من بیست و یک سالمه سال اگزما دارم که اول فقط کاملا سرم
بود کلی پوست پوست میشد و کف سرم قرمز بود که از شامپو کتوکونازول استفاده کردم یه مدت خوب شده بود ولی دوباره برگشت که مجبور شدم شامپو رو عوض کردم از سلنیوم سولفاید استفاده میکنم یه مدت خوب شده بود ولی الان روی ابرو هم اثر گذاشته ممنون میشم بگید چیکار کنم خیلی دارم رنج میبرم از این بیماری ایا درمان داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۲۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
ایا به خاطر وجود بیماری اگزما ممکن است وقتی جایی از بدن ضربه میخورد تا یه ربع درد بگیرد و همچنین جای زخم باقی بماند
Kuwait
سحر
۲۳:۱۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام . مادرم دور چشمش اگزما زده. باید چه پمادی استفاده کنیم؟
Indonesia
رحمت الله
۱۷:۲۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
من حدود دو سال قبل بخاطر دیسک کمر در بیمارستان سه بار بستری شدم هر بار ۲۴ روز که در این مدت یه سره مسکن برایم تجویز شده متاسفانه بعد از ان دچار این مشکل شدم که از ناحیه سر، پیشانه و دور گردن دچار خشکی پست مثل شوره سر میشم حمام میکنم بعد قرمز میشه و میسوزد و خارش داره لطفا راهنمایی ام کنید که چیکار کنم و این مشکل چه هست.
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۰۷:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام من
Iran (Islamic Republic of)
مازیار امیری
۰۱:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام دکتر.محلول و دارو اگزمای پوستی خوب چیه??
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
حدود ۴سال است دچار عارضه اگزما در پشت دودست و پشت دو پا گردیدم خارش زیاد قرمزی و دانه های نسبتا درشت روی انگشت های دست به پزشک های مختلف مراجعه کردم تست آلرژی دادم بعضی مواقع بهتر است بعضی مواقع هم سخت در عذابم به پزشک گیاهی هم مراجعه کردم ‌حجامت کردم داروهای مختلف خوردم کرمهای گوناگون استفاده کردم لطفا راهنمایی فرمائید چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۱:۱۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام من خانمی ۳۰ ساله هستم و چند ساله از قرمزی پوست صورتم در ناحیه گونه هام رنج میبرم چند بار دکتر رفتم ولی نتیجه نداده زالو درمانی کردم کوتاه مدت جواب داده تو گرما و سرما خیلی شدیدتر میشه و فقط موقع بارندگی یا کنار دریا پوست صورتم خیلی خوب میشه فقط تو گرماخیلی شدید قرمز میشه و همینطور کمی به سیاهی میزنه لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۱:۱۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام من ۳۰ ساله هستم و چند ساله از قرمزی پوست صورتم در ناحیه گونه هام رنج میبرم چند بار دکتر رفتم ولی نتیجه نداده زالو درمانی کردم کوتاه مدت جواب داده تو گرما و سرما خیلی شدیدتر میشه و فقط موقع بارندگی یا کنار دریا پوست صورتم خیلی خوب میشه فقط تو گرماخیلی شدید قرمز میشه و همینطور کمی به سیاهی میزنه لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا فتح الهی
۱۷:۲۹ ۲۰ تير ۱۳۹۹
سلام من دوساله پوست سرم و صورتم ناحیه های کنار دماغم قرمز و پوسته پوسته میشه .دیگه خیلی دکتر اینا رفتم ولی کوتا مدت قطع میشه لطفا راهنمایی کنید و اینکه چه کار اساسی باید بکنیم .چه چیز های پرهیز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام ،من نزدیک به ۷ ساله ک اگزما دارم اول در پشت گردنم یه لکه قهوه ای و بعد چندمدت به قرمزی و سفیدی با خارش فروان میزد با استفاده از داروها بهتر شدم و هر چند مدت بار طی این سالها به صورتم و کمرم منتقل شده ۳سالی میشه ک پماد مگاکورت و Linola f استفاده میکنم تا موقع مصرف خوب میشه بعد از ۱ماه برمیگیرده جدیدا در ابروهام و بینی پوستم دچار ریزش و خشکی شدید شده و از همین پمادها استفاده میکنم دیگه هم از تجویز دارو خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
shr
۱۴:۳۵ ۲۰ تير ۱۳۹۹
اگزما به همه جا کشیده میشه فقط باید پوستت رو مرطوب نگه داری
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۴:۵۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من از کودکی دچار اگزما بودم و به دکتر های زیادی هم رفتم ۴سال من این بیماری را نگرفتم و حالا که ۱۶ سالم هست دباره اگزما گرفتم و به پاینه پلکم قرمز شده و داره بیشتر میشه لطفا راهنمای کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۰۰:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام 4سالی است که دچاراگزما فقط روی زانوعمل جراهی یک بارووقتی فهمیدم اگزما باتشخیص دکترطب داروی طب بوعلی را مصرف کردم اسپره مالیدم زانوکم کم درمان میشودولی دورچشم تازه اگزما شروع شده ایا داروی هست که کلا برطرف بشه ضمنن بایدازروغن صنعتی وسس ها دوری کنه ولودگی هوا 10سالشه دخترم
Iran (Islamic Republic of)
جانان
۱۰:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام خوب هستین
الان یک ساله به اگزما دچار شدم دکتر های زیادی رفتم اما با داروها ی مدتی خوب وقتی داروها استفاده نشه باز برمیگرده و مثل جوش های ریز و ابکی هست لطفا یه راه درمان بگین
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۲۰:۱۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۶ سالمه نزدیک یک هفته اگزما گرفتم ب دکتر مراجعه کردم قرص ان ان با پماد زینک اکساید داده اما تاثیر نذاشته دانه های ابدار هست ک روی بازوی سمت راست با سینم هست با پشت کمرم الان پماد ک میزنم چرک زرد پس میده لطفا راهنمایی کنید ممنون میترسم بدتر شه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام.ديشب روي يكي از دست هايم دونه هاي ريز قرمز رنگ ديدم و خارش هم نداشت ولي صبح كاملا از بين رفته بود البته شب روغن زيتون زدم .ميخواستم بدونم أين چه مشكلي ميتونه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۳:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام من ٢۶ سالمه ٧ ساله دستم اگزما داره هر دکتری رفتم درمان نشد میگفتن درمان نداره ولی الان با یه دکتر طب سنتی تونستم درمان کنم و کلا از بدنم بیرون بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من هم چندتا لک هست بپاهام بعًڝًی موقع ها دچارترشحات میشه جوان هستم میشه راهنمایی کننین
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۰:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام . خانمی ۳۲ ساله هستم. دستام بعد ویروس کرونا بر اثر شست و شوی زیاد دچار خارش و پوسته پوسته شده . دو روزه از پماد هیدروکورتیزون به همراه کرم نرم کننده استفاده میکنم. میخوام ببینم بنابر شرایط کاری که از دستکش نخی استفاده میکنم ایا ایرادی روی پوستم ایجاد نمیکند؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
لیلا یزدانی
۰۲:۵۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من دختر ۲۷ساله هستم ک تقریبا ۲ساله پوست صورتم وسرم دچار اگزما میشه میسوزه خارش و پوسته ریزی داره خشک میشه از ۲سال پیش تقریبا هر ماه یکبار این مشکل برام پیش میادپوست سرمم پوسته های بزرگ میده روی پیشونیم اطراف شقیقه هام همه حالت اگزما میشه و هر وقت مناطق کوهستانی میرم شدیدا منو درگیر میکنه آفتاب یا اب گرم خیلی حساسش میکنه مخصوصا آفتاب تورو خدا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
Asma
۲۰:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام من 5 ماهه که رفتن دکتر و فهمیدم اگزما دارم، الان فقط از کرم و لوسیون و شامپو های ملایم استفاده میکنم، پرهیز غذایی هم دارم، 15 سالمه و الان یه چند وقتی هست گوشمم دچار خالش شدید شده، از همون کرم میتونم استفاده کنم؟ و میخواستم بدونم مدت درمان اگزما چه مقدار هست؟ لطفا کمکم کنین ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام أيا لوازم ارايشي براي اگزما كوچك كنار لب ضرر دارد
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۲۱:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
پای نوزاد عرق سوز شده بوده پماد کالاندولا زدن بهش الان جای پمادها سفید مونده چیکارکنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام ۳۲ ساله هستم دستم اگزومای الان این ویروس کرونا آمده باید دستم مدام بشورم قبلا که رفته بودم دکتر میگفت زیاد دستت رو با مایع و صابون نشور الان موندم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۰:۰۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
من دختر ۵ساله دارم و۳ماهی هست که دچار اگزما شدید شده پیش متخصص پوست هم بردم اما بتر شده وتمام بدنش را گرفته چند نوع دارو مصرف کرده اما خوب نشده وبا این داروها چاق هم شده چیکار کنم تا درمان شود
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۰۱ ۱۸ دی ۱۳۹۸
سلام من دچار بیماری اگزما شدم در ناحیه دست و پا . به دکتر مراجعه کردم . دکتر برام ازمایش نوشت . ولی نگفت چه نوع ازمایشی اگه میشه اسم این ازمایش رو به من بگیدِِممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۴ ۱۷ دی ۱۳۹۸
سلام جوانی هستم 25ساله روی پوسته سرم لکه های قرمزی هس ک پوسته پوسته میشود و خارشم داره میشه کمکم کنید چطوراز شرش خلاصشم؟
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۲:۰۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
من چندتا دکتر عوض کردم تا اگزمای دست و پام درمان شد و الان ۹۰ درجه تغییر کردم و میتونم بگم خوب خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید
دختر 18 ساله ای هستم . چند سالی هست که به تشخیص چند متخصص پوست، اگزما (خشک یا سرشتی) دارم...حدودا پارسال آزمایش دادم که متوجه بشیم به مواد غذایی خاصی آلرژی دارم یا نه..از جواب ازمایش مواد غذایی که بگذریم، اینطور که دکتر گفت عدد کبدم بالاست (فک کنم پنج هزار دقیق یادم نیس) ایا لازمه من برای کبدم اقدامی کنم؟ اون دکتر هیچی نگفت..پزشک دلسوز کم پیدا میشه...لطفا لطفا جوابم رو بدید..ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
سلام پاشنه پای من ترک داره تقریبا سی سال میشه دکتر رفتم میگه اگزماست هم داروی ترکیبی هم کرم استفاده کردم جواب نداده کسی میدونه چه دارویی خوبه استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۰:۱۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
با سلام خدمت دوستان خوبم ،من پدرم چهار سال بیماری اگزما داشت و خیلی از بیماری رنج میبرد تا اینکه تونستم یه ترکیب داروویی پیدا کنم با ترکیب طب سنتی و اسلامی الحمدلله پدرم درمان شد به مدت یک هفته فقط،تو این چند سال سه چهار میلیون تومان خرج دارووهای شیمیایی کرد ولی بی فاییده
Iran (Islamic Republic of)
منصوره
۲۲:۳۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سلام یک سال قبل به دلیل خشکی شدید پوست رفتم دکتر گفتن اگزما حاد من بجا دارو از مواد غذایی که ویتامبن ای وآ دارن خیلی استفاده کردم خیلی خیلی تاثیر داشت اما بعضی وقتا ی کم خشکی میشه علتش چیه
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
هر دکتری رفتم خوب نمیشه دختری هستم 11 ساله
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۱:۴۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام شخصی هستم ۲۱ساله یک ماهی هست صورتم پیسی گرفته است چی پیشنهاد میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۰۹:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
سرم خارش شدید داره دکتر زیاد رفتم خوب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۱۷:۳۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من چند سالی مشکل اگزما در دستم داشتم الان دور چشم هایم ریخته باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
شيما
۲۱:۴۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
من دو سال درگير اگزما بودم هزار تا دكتر پوست رفتم فايده نداشت با تركيب شاهتره و حنا روي دستم و چند بار حجامت از كبد با ناباوري خوب شدم حتما امتحان كنيد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۳۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام ی دختر ۱۹ساله ام حدود دوماه پیش اطراف چونم خارش گرفت و داروخونه پماد کورتیزول داد خارش خوب شداما حالا همون قسمتا جوشای زیرپوستی زده ک وقتی فشار میدم ی چیزایی هم خارج میشه ماتوشهرموپ دکترپوست نداریم توروخدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۰۰:۰۹ ۲۳ تير ۱۳۹۸
سلام لطفا جواب مرا بدهید می خواستم بدونم برای اگزما میتونم از پماد ان ان استفاده کنم با خیر
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۱۳ ۱۵ تير ۱۳۹۸
سلام بهد از ماه رمضون تا حالا پوست کف دستم نازک شده وحساس وسریع قرمز میشه وخارش پیدا میکنه ومیسوزه نمدونم دلیلش چیه اگر میدونید راهنماییم کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام دختری 15 ساله هستم که حدود 2 سال است انگشت اشاره دست راستم دانه های آبدار اگزما ، دارد. بعد از هر دو سه هفته آن ها تورم پیدا می کنند و دوباره خوب میشوند.پوستم خیلی نازک شده است. خواهش میکنم پمادی به من معرفی کنید که انگشتم فوری پوست سازی کند و دیگر اگزما نگیرد. چون نمیتوانم با التهاب هایش با مداد بنویسم.
United States of America
رها
۰۲:۱۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام من حدود دوماهه رد اگزما رو دست و بدنم افتاده تقريبا ميشه گف لك قهوه اي تاحالا متخصصاي زياديم معايينه كردن ولي لك ها بهبود نيافتن عايا با ليزر لكش بهبود پيدا ميكنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۹:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام... دختر ۲۳ ساله هستم من تو هوای سرد دچار اگزما میشم ولی جدید صورتم دچار خارش میشه کل پوستم شبیه جوش ملتهب میشه ولی جوش نیست بعد ۲ _۳روز خودش خشک میشه و پوستش میریزه خوب میشه .دکتر پوستم رفتم ولی تاثیری نداشته..اگه کسی مشکلی مثل من داره راهنماییم کنه ممنون میشم...از کرم آکوافور استفاده کنم جواب میگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۱۲:۲۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
بهترین دکتر پوست دکترهای گیاهی است
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۶:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
سلام
من هم چند سال پیش اگزما داشتم
دو سه تا دکتر عوض کردم.اخرین دکتری که رفتم یه داروی ساختنی بهم داد واگزما برطرف شد.خودتون هم میتونید دارو رو بسازید به این صورت:
یه عدد پماد کلوبتازول
کلد کرم
یه قوطی برای ترکیب
پماد کلوبتازول رو کاملا و یک چهارم از کلد کرم تو قوطی بریزید با هم مخلوطش کنیدو روزی دو بار رو محل اگزما بزنید تا یک الی دو ماه.اگر بازم گاهی کمی خارش داشتید بدونید بیماری تون خوب شده اما طول میکشه تا بدنتون به این بیماری مقاوم بشه .(اینو دکتر بهم گفت)در ضمن در یخچال نگهداری شود.
البته دکتر گیاهی خیلی خوب میششناسم که تو تلگرام کانال داره
ورایگان میتونید برای بیماریتون ازش نسخه بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۴:۳۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام من ۳۰ ساله هستم چند سالی است که دچار اگزما در ناحیه بازوها و پاها و کتف و پشت هستم می خواستم بدانم درمان قطعی برایش وجود دارد و اینکه چرا دچار اگزما شدم؟
Iran (Islamic Republic of)
paris18a
۱۰:۳۶ ۲۹ دی ۱۳۹۷
سلام من چند ساله پوست بدنم خشک و قرمز میشه خیلی هم میخاره اما صورتم بسیار چربه
آیا اگزما دارم ؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۳۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
سلام، وقتتون بخیر.
آقای دکتر دانشجوی 21 ساله هستم و روی دست راستم قسمت انگشت وسطی تقریبا دو سالی هست که دستم دون دونه آبکب در میاد و تابستان 96 رفتم دکتر پوست گفتن آزمایش بده و در نهایت جواب حساسیت بود. بهم محلول و کرم مگاکورت و قرص دادند، بعد تز مدتی خوب شد ولی دوباره شروع کرد از کرم مگاکورت می زنم زود خوب می شود ولی در صورت استفاده نکردن بر می گردد. تابستان امسال رفتم پیش دکتر کیاهی گفتند بخاطر تغذیه ات هست نباید شوری و تندی و شیرینی بخوری! و همین طور سرخ کردنی. اصلا نمیشه این ها را نخورد! و همین طور پماد رکوبیزول رو گفتند و استفاده می کنم ولی احساس می کنم فایده ای ندارد می خواستم بدونم با این توضیحات راه درمان چیست؟ چه کار باید کنم؟ خیلی ممنونم.
Bulgaria
سمیرا
۱۴:۴۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
سلام من خواهرم دو سال مبتلا به اگزما بودن بالاخص به لبنیات حساس بودن ولی با این حال که از لبنیات استفاده نمیکردن خوب نمیشدن توسط یکی از دوستان با بره موم اشنا شدم که میگفتن واسه آلرزی و حساسیت بسیار مفیده استفاده کردن خوب شدن
Iran (Islamic Republic of)
فخری
۲۱:۵۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
با سلام بدین وسیله به عرضتان میرساند که اخیرا خانم دکتری است که توانسته اگزما را به طور کامل درمان کند. خواهر من که به طور صد در صد بدنش مبتلا به اگزما شده توسط این خانم دکتر درمان شده است.
United States of America
فرشته
۲۳:۳۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
اسمش رو بگو فخری جان
Iran (Islamic Republic of)
S13670317
۱۱:۰۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
من ۱۰ سال اگزمای شدید نسبت با پیاز و بعضی غذاها داشتم بعد تو اینترنت خوندن که ویتامین ب۵ برای اگزما مفیده رفتم یه مولتی ویتامین خوارجی که حاوی ۱۰ میلی گرم ب۵ هست تهیه کردم الان اگزمام ۹۸ درصر بهبود پیدا کرده
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۹:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید.من 22سالمه. از تابستون پارسال به مدت یک ساله که در قسمت های زیربغل،لای انگشتان خارش شدید دارم و پوستم قرمز میشه.رفتم دکتر بهم پماد ان ان و قطره کانازول داد اما نگفت تا کی استفاده کنم.متاسفانه الان بخاطر مصرف زیاد ان ان ،پوست زیربغلم چند ترک بنفش داره...و به همین دلیل اون پماد ها رو بعد از یک ماه گذاشتم کنار .
نمیدونم الان باید از چی استفاده کنم ...لطفا راهنماییم کنید...
من هر روز حموم میکنم فکر نمیکنم قارچ باشه!
Germany
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۹۷
سلام اقای دکترخسته نباشین
من یه خانم۴۰ساله هستم.۱۴ساله اگزمادارم.خیلی پیش پزشک پوست رفتم داروهای ترکیبی.کرم.قرص.حتی شامپو.یه بارم.ازدستم تیکه برداری شدوداروبهم دادن.انقدرشدیده که کف دستم.کف پام.سرناخونام.ارنج دستمم هست.اززخم دستم حتی خون میاد.داروهاافاقه نکرد.تاکورتن.برام نوشتن.امپول که میزنم خوبه.ولی اگه نزنم دوباره همون میشه.چیکاربایدانجام بدم
Finland
نادیا
۱۳:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
چطوری میشه اگزما را ازبین برد ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حسینی
۱۵:۲۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
سلام .به دکتر متخصص پوست مراجعه کنید.من 90 در صد جواب گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
سلام .به دکتر متخصص پوست مراجعه کنید.من 90 در صد جواب گرفتم
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
برات متاسفم
Finland
نادیا
۱۳:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
آقاي دكتر من سه هفته پيش رفتم پيش ي دكتر پوست كه بهم ضد لك بده برا لك هاي صورتم و ضد آفتاب برام بنويسن ايشون در كنار اينها برام ي صابون هم نوشتن به نام فلوكسيا ساتيوا پوست صورت من بدون جوش و صاف بود فقط چند تا دونه لك كوچيك داشت و نوع پوستمم خشك و حساس بود من اين صابون رو ك استفاده كردم اولين بار موقعي ك شستم صورتمو صورتم چند جا فرورفته شد و اسكار دراورد و انگاري ترك خورد و چروك شد خیلي پوستم بد شده ي دكتر ديگه بهم گفت درماتيت گرفتم و خشكي خيلي زياد بهم هيدروكورتيزون دادن ب مدت ي هفته روزي سه بار گفتن استفاده كن من اين كار رو كردم پوستم داغون تَر شد و نازك و پوست مينداخت و و ترك بيشتر شد تو صورتم الان كه سه هفته ميگذره پوستم هر روز ترك بيشتري ميخوره و انگار حالتی که رنگیزه هاشو از دست داده و ی قسمت هایی از پوستم حالت سوخته و سفید تر از قسمت های دیگه هست شبیه به ترکه ؛ دکتر فقط بهم مرطوب كننده دادن ك استفاده كنم . بنظر شما بايد چكار كنم؟آیا درماتیت تماسی گرفتم؟
Finland
نادیا
۱۳:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
آقاي دكتر من سه هفته پيش رفتم پيش ي دكتر پوست كه بهم ضد لك بده برا لك هاي صورتم و ضد آفتاب برام بنويسن ايشون در كنار اينها برام ي صابون هم نوشتن به نام فلوكسيا ساتيوا پوست صورت من بدون جوش و صاف بود فقط چند تا دونه لك كوچيك داشت و نوع پوستمم خشك و حساس بود من اين صابون رو ك استفاده كردم اولين بار موقعي ك شستم صورتمو صورتم چند جا فرورفته شد و اسكار دراورد و انگاري ترك خورد و چروك شد خیلي پوستم بد شده ي دكتر ديگه بهم گفت درماتيت گرفتم و خشكي خيلي زياد بهم هيدروكورتيزون دادن ب مدت ي هفته روزي سه بار گفتن استفاده كن من اين كار رو كردم پوستم داغون تَر شد و نازك و پوست مينداخت و و ترك بيشتر شد تو صورتم الان كه سه هفته ميگذره پوستم هر روز ترك بيشتري ميخوره و انگار حالتی که رنگیزه هاشو از دست داده و ی قسمت هایی از پوستم حالت سوخته و سفید تر از قسمت های دیگه هست شبیه به ترکه ؛ دکتر فقط بهم مرطوب كننده دادن ك استفاده كنم . بنظر شما بايد چكار كنم؟آیا درماتیت تماسی گرفتم؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۵:۵۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام،من حدود ده سال پيش بيمارى جرب گرفتم،البته به من پمادهاى مختلفى دادن و بعد از مصرف قطع شد اما حالا بعد از ده سال هنوزم دوباره بدنم شروع ميكنه به خارش و زخم شدن بعدش جاش رو لكه هاى قهوه اى ميگيره پوست دست و پاهام خيلى خشك و محكم م و رنگ پوستم هم تيرهء تيره شده
لطفا بگين چيكار كنم،هر بار خودم با پرمترين درمان سطحى ميكنم ولى بيشتر تو تابستون برميگرده،ميخواستم بدونم اگزماست يا همون جرب؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
سلام من 5سال پیش کارم با سیمان بود،وبعد از چند مدت دستام خیلی خارش داد وبعد از خاروندن اون قسمت خون میومد و نمیشد بیخیالش بشی،الان هم دکتر میرم میگه اگزماست، یا سوداست،اگه میشه کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
سلام من 5سال پیش کارم با سیمان بود،وبعد از چند مدت دستام خیلی خارش داد وبعد از خاروندن اون قسمت خون میومد و نمیشد بیخیالش بشی،الان هم دکتر میرم میگه اگزماست، یا سوداست،اگه میشه کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
سلام من 5سال پیش کارم با سیمان بود،وبعد از چند مدت دستام خیلی خارش داد وبعد از خاروندن اون قسمت خون میومد و نمیشد بیخیالش بشی،الان هم دکتر میرم میگه اگزماست، یا سوداست،اگه میشه کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
سلام بچه ها درماتیت ها یک نوع حساسیته یعنی آلرژی دارید هر چقدر از پماد هم استفاده کنید بازهم بر می گردند چون به چیزی که آلرژی داریدو مصرف می کنید یعنی وارده بدنتون میکنید بهترین راه درمان این بیماری پیدا کردن اون ماده است که بهش آلرژی دارید استخر نرید درماتیت تشدید میشه استرس و سیگار و شوره سر ایناهم تشدید کننده است
United States of America
صادق
۱۹:۴۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام
من هم مشکل اگزما 10 -12 سال داشتم تا این که با دکتری گیاه شناس در قایم شهر اشنا شدم - والان مشکل اگزما صورت - شوره شدید سر و قرمزی و خارش سینه کاملا خوب شده
Iran (Islamic Republic of)
Avash
۰۰:۴۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
توروخدا بگین چی بهتون داد استفاده کنید.من اگزما صورت دارم خیلی داغونم خیلی دکتررفتم و هزینه کردم ولی کاملا بی فایده بوده
Iran (Islamic Republic of)
هما
۲۲:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام من چند روزه پوست صورتم دچار سوزش و خارش و قرمزی میشه روی گونه ها و چانه
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۲۲:۱۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
سلام من یه مدته پوست صورتم خارش پیدا کرده واقعن کلافه شدم دکترم رفتم فایده نداسته
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام دوستان. به تازگی روغنی تولید شده برای اولین بار در کشور. یه نوع روغن ماساژ هست که خاصیت ضد اگزمایی هم داره. ما برای کف پاهای خواهرزادم ازش استفاده کردیم.از بچگی تا سن 7 سالگی درگیرش بود. در مورد اون بهبودی کامل بود. که عجیب بود برای هممون. چون دکترها گفته بودن تا نوجوونی ادامه پیدا میکنه و بعدش خودبخود خوب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي طارمي
۱۴:۴۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
با عرض سلام خسته نباشيد
يك كودك 15 ماهه دارم كه از دو ماهگي اگزما گرفتار شد و در 9 ماهگي به اوج رسيد و به هر دكتر كه بردم فقط اميد دادن كه خوب ميشه ولي هيچ فرقي نكرده تو ماههاي اول كه پماد تركيبي هيدرو كورتزون و وازلين و ا د استفاده ميكرد و پمادهايي از قبيل الو كن،درميد ،مومتازون استفاده كردهالبته هركدام از اين كورتونهارو به مدت 10 روز.الان هم فقط اوسرين ثمين و كرم موستلا بالم استفاده ميكنه ولي هيچ فرقي نكرده شيريني زندگيمونو برده البته اينم بگم خودم به حساست فصلي (عطسه) بهار دچارم.
به دادم برسيد ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي طارمي
۱۱:۰۳ ۲۷ دی ۱۳۹۶
با سلام
متاسفانه من جواب سئوالم را پيدا نكردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد.
۱۲:۰۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
سلام. من امسال دومین سالی هستش که پاهام دچار حساسیت پوستی میشه. هم دکتر داروگیاهی رفتم دفعه قبل هم متخصص. ولی امسال دوباره پام قرمز میشه و خارش داره. باید چیکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
سلام. من امسال دومین سالی هستش که پاهام دچار حساسیت پوستی میشه. باید چیکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
حسینی هستم فشار خونم ۱۳ زیر ۹ میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام خانمی ۴۱ ساله هستم دو سال پیش دچار اگزما روی چانه وزیرلب و کنار بینی شدم به دکتر مراجعه کردم پماد تریامیسینولون ویک کرم ترمیم کننده و مرطوب کننده فرانسوی داد که اسمش یادم نیست. الان دوباره مبتلا شدم به همان اگزما و پماد تریامیسینولون استفاده میکنم و هیچ اثری نداره لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
تینا
۲۳:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
سلام من پارسال مدتی برای جلوگیری از عرق زیر بغلم زاج سفید میزدم ک بعد از مدتی شروع کرد به خارش و التهاب دکتر گفت اگزما شده.خیلی سخته دیگه خسته شدم.لطفا اگه کسی پیشنهادی داره بهم بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۰ تير ۱۳۹۶
سلام من شنيدم ميگن شاتره رو دم ميکنى ابشو باحنامخلوط ميکنى و ب محل اگزماميزنى وبااب شاتره محلوبشوريد چندنفرشنيدم خوب شدن خودم هم نوک انگشتام دوتاش مبتلا شده انجام دادم بهترشدم وخواهش ميکنم ازکسى که درمان اگزماروپىداکرده ى کار خداپسندانه بکنه و داروشوبده بيرون مردم اذيت نشن مگه چقدر عمرواسه زندگى هست نکنيداين کارو
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۰۰:۳۲ ۰۳ تير ۱۳۹۶
سلام من از بچگی رو پاهام اگزما دارم اصلا درمان نمیشه
یه پمادی چیزی توصیه کنید که علاءمشو از بین ببره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام من ۲۷ سالمه دوساله پوست دستم خشکی میزنه تو تابستون بیشترهم میشه اینقدر که ترک میزنه به هیچ مواد شوینده ایی هم نمیتونم دست بزنم دکترهم فقط بتامتازون بهم داد که اگه یک دقیقه نزنم وحشتناک میشه موندم چیکار کنم تو رو خدا بگید دارو ترکیبی استفاده کنم خوب میشه هر دکتری رفتم میگه دستکش نخ استفاده کن اصلا دستم خوب نشد چیکار کمم وو خدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
درمان مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوریازیس و ای بی فقط داروی قطعیش رو شرکت مام دارو کشف کرده که البته صد در صد طبیعی و گیاهیه و البته کمی گرون
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۱۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۵
باسلام
من مردی ۳۸ساله هستم الان حدود یکسال هست ک صورت وناحیه گردن و پوست سرم بشدت خشک شده و بصورت شدیدی صورتم پوسته پوسته میشود ک باسوزش وخارش شدیدی همراه هست ب دکترهای زیاد مراجعه کردم ک یکی از پرتجربه ترین انها تشخیص بیماری سبوره داد و درابتدا چند امپول کورتون و دگزا بمن تزریق کردن ک ظرف دوروز ب کلی مشکلم حل شد و چندروز بدون هیچ مشکلی بودم ک مجددا بیماری حتی با شدت بیشتری برگشت .از پمادهای ساختنی وووو زیاداستفاده کردم ولی اینا درمان موقتی هستن.این بیماری ب کلی اعتماد ب نفسم رو پایین اورده و بخاطر وضعیت ظاهری زشتی ک صورتم داره کاملا خونه نشین شدم ،از شما خواهش میکنم اگر درمان قطعی برای این بیماری هست بهم معرفی کنید یا ادرس مطب رو بنویسید تا برای درمان خدمت برسم .حقیقتا انقدرخسته شدم ک جدیدا ب مرگ فقط فکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
سلام خانمی 18ساله هستم که 7ساله اگزما دارم اول فقط کف پام بود بعد یک سالش انگشتان دستم رو گرفت الانم دور لبم رو گرفته خیلی اذیت میشم اول دونه های ریز واب دارو خارشی میزد الان روی انگشتام دونه های سفت و درد ناک وخارشی میزنه کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
من پسری 20 ساله هستم چهار سال پیش برای درمان شوره سرم که بسیار خفیف بود از یک صابون و سرکه سیب استفاده کردم که هر کدام می بایست چند دقیقه روی سر بماند بعد از چند روز سرم پر از پوسته های ضخیم شد خود پوست سر هم بسیار قرمز و ملتحب شد حالا بعد از 4 سال و مراجعه به انواع متخصص و استفاده از انواع شامپو مثل سینوا کتاکونازول و... همچنین لوسیون بتامتازون استفاده از حنا و سدر هنوز مبتلا هستم موهام فوق العاده کم پشت شده کف سرم پیداست هنوز هم پوسته ها چسبیده به سر و مشخصند دیگه به کل نا امید شدم لطفا اگه راهی مونده راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام من دختری 15ساله هستم که حدود 5ساله بدنم و دست و پا هام دچار اگزما و پوسته ریزی شده والبته لکه های سفید هم در بدنم و دست و پا هام ایجاد میشه یه بار به پزشک طب سنتی مراجعه کردم و گفت که تنبلی کبد دارم و انواع داروهای گیاهی رو تجویز کرد و اثرنداشت بعد به پزشک پوست مراجعه کردم که دو تا آمپول دگزا و قرص سیتریزین 10تجویز کرد و بازهم اثری نداشت خواهشن بگید که آیا درمان داره یا نه چون من سر این موضوع خیلی ناراحتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
سلام و خسته نباشید من حدود ۷سال پیش انگشت دست چپم بند اولش دونه های ابکی زد به شدت خارش داشت. رفتم دکتر امپول بتامتازون ال آ تزریق کرد پماد کلوبتازول داد صابون داو و گفت دستکش نخی بپوشم البته از ریکا شده بود حساسیتم
بعد اون یکی دوبار دستم اونجورشد چون دستکش میپوشیدم و خوب بود
بعد از ازدواجم چن بار شد با امپول رفع شد .. بعد از زایمانم بیشتر شد چون دستم به اب میخورد نمیتونستم مدام دستکش بپوشم امسال کف دستام دونه ابکی زده روی دستام هم تا مچ دونه قرمز خشک زده رفته رفته داره همینجور زیاد میشه چی کارکنم ؟؟؟
البته دیگه امپول نزدم از لوسیون بدن دکتر ژیلا گرفتم از اون میزنم خیلی خوب شده دستام ترک نمیخوره اما خوب دونه قرمزا داره دستام و میگیره .. چی کارکنم اسم مریضیم اگزماس یا پسوریازیس؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۴
سلام
خانمی هستم 32 ساله. حدود 10 سال است که پوست ناحیه پشت سرم پوست پوست شده و خارش شدید دارد. به هر دکتری مراجعه کردم نتیجه نداده، کورتون موقتی خوبش می کند اما باز برمی گردد. گاهی در نواحی دیگر بدنم هم این پوسته پوسته شدن و خارش به وجود می آید مثل دست، کتف، پا... اما خوب می شود فقط قسمت پشت سرم خوب نمی شود. از روغن یا کرم مرطوب کننده هم استفاده می کنم تاثیری ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
سلام . آقایی 32 ساله هستم حدود 10سال است که زیر چشم کبود وقرمز میشود از ناحیه انگشتان خارش وجوش وترک میخورد تمام بدنم در شب خارش دارد چندین متخصص وفوق تخصص پوست رفتم مدتی خوب میشود دوباره بر میگردد در حال حاضر آمپول triamhexal 40 مصرف میکنم و پمادمگاکورت 1 درصد وپمادکلوبتازول 5 درصد وقرص doneurin10 لطفا این داروها را مصرف کنم درضمن آزمایش کلی گرفتم گفتند مشکلی نیست حتی آزمایش رماتیسم مشکلی نیست راهنمایم کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
لاله
۱۳:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
با سلام.خانمی 35 ساله هستم و پوشتی چرب دارم.دو سال است از سه ناحیه پشت سر،قفسه سینه و کشاله ران دچار خارشهای بدی میشوم.پزشک پماد کلوتریمازول و مواد شوینده و قرص سیتریزین خارجی و برای سر شامپو کتوکونازول و شامپو مینت(نعناع)تجویز کزد ولی تاثیرشان خیلی خفیف هست.آیا نیاز به داوری قوی تری هست؟
۱۲