عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه "تصمیم گرفته‌ایم در بحث چاپ کتاب‌ها به کتاب نگاه کنیم نه نویسنده آن" گفت: قلم نویسنده به واسطه فکر و اندیشه‌اش تراوش می‌کند و قطعا هنگامی که این فکر و اندیشه آلوده باشد، این تراوش اندیشه هم پاک نخواهد بود.

"حجت‌الاسلام مرتضی حسینی" نماینده مردم قزوین در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر "علی جنتی" وزیر ارشاد مبنی بر اینکه "تصمیم گرفته‌ایم در بحث چاپ کتاب‌ها به کتاب نگاه کنیم نه نویسنده اثر" اظهار داشت: شاید آقای جنتی توجه ندارد نویسندگانی که مشکل سیاسی، اخلاقی و یا اعتقادی دارند، ممکن است در یک یا دو کتاب مطلبی عنوان نکنند که محل مناقشه قرار گیرد، اما در عین حال احتمال دارد در کتابی دیگر مطلبی را مطرح کنند که از چشم ممیزی کتاب هم دور بماند و سر و صداها بعد از چاپ آن کتاب بلند شود، مانند مطلبی که راجع به "قصاص" در روزنامه "آسمان" منتشر شد.
 
وی ادامه داد: قلم نویسنده به واسطه فکر و اندیشه‌اش تراوش می‌کند و قطعا هنگامی که این فکر و اندیشه آلوده باشد، این تراوش اندیشه نیز پاک نخواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی نویسندگان به فکر و اندیشه باطل علیه نظام و انقلاب اسلامی، اعتقادات و اخلاق شناخته شده‌اند و کتاب‌هایشان باعث آلودگی جامعه به خیلی مسائل ‌شده است، وزارت ارشاد نباید تنها به محتوای کتاب اکتفا کند بلکه باید خود فرد هم ملاک ارزیابی اثر قرار گیرد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی و توضیحات وزیر را هم در این موضوع خواستار خواهیم بود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار