مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: این شرکت با یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون لیتر ذخیره سازی بنزین به استقبال نوروز می رود.

مصطفی کشکولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این که ذخیره سازی قابل توجهی در بخش بنزین انجام شده است،افزود: این مقدار (١,٦ میلیارد لیتر) بنزین برای ورود به نوروز ١٣٩٣، در مقایسه با نوروز امسال به دو برابر افزایش یافته است و مردم می توانند بدون نگرانی خود را برای سفر در تعطیلات آماده کنند.
 
کشکولی موجودی بنزین نوروز امسال را ٦٠٠ میلیون لیتر اعلام و گفت: بنا به ضرورت، با باقی ماندن بخشی از این فرآورده درمخازن، این موجودی با تمهیداتی به ٩٠٠ میلیون لیتر افزایش یافت.
 
وی اظهار کرد:با توجه به مصرف ١٠٠ میلیون لیتری بنزین در برخی روزهای نوروز ١٣٩٢،توزیع آن به نحوی مطلوب مدیریت شد.
 
به گفته کشکولی پیش بینی می شود متوسط مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی به ٨٠ میلیون لیتر و در برخی روزها نیز این میزان به ١٠٠ میلیون لیتر برسد.                                   
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره آمادگی جایگاه های عرضه سوخت برای ورود به سال جدید نیز گفت: طرح نظارت برعملکرد جایگاه ها با هدف بهره گیری از تمام ظرفیت های آنها از بهمن ماه امسال آغازشده است.
 
به گفته وی در بهمن ماه،  ١٠٣ گروه بازرس جایگاه های عرضه سوخت سراسر کشور را کنترل کرده اند و در اسفند ماه نیز این روند برای اطمینان از کارآیی آنها ادامه می یابد تا مردم در سفرهای نوروزی با مشکلی رو به رو نباشند.
 
کشکولی همچنین با بیان این که تعمیرات باقیمانده برخی جایگاه های عرضه سوخت نیز تا پیش از شروع سال جدید پایان می یابد ،از استقرار ٣١ جایگاه سیار در نقاط پر تردد کشور  برای پاسخگویی به نیاز مسافران نوروزی خبر داد.
 
*رشد ٨ درصدی در توزیع بنزین و نفت گاز
 
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران رشد توزیع بنزین را در مقایسه با ١١ ماه سال گذشته یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون لیتر (هشت درصد) و برای نفت گاز نیز دو میلیارد و ٧٠٠ میلیون لیتر (هشت درصد) اعلام کرد.

وی با بیان این که تامین و توزیع مقادیر اعلام شده انواع فرآورده های نفتی(بویژه در زمستان امسال که برف و یخبندان) فشار مضافی متوجه مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کرده بود، اظهار کرد: برنامه ریزی، استفاده از ظرفیتهای نهفته ،روحیه تلاش گروهی،همچنین بهره گیری از داتش و تجربه ، موجب شد تا گذر از این دوره با ایجاد کمترین مشکل برای مردم،انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار