معاون فناوری اطلاعات اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری دستاوردهای حاصل از مجموعه جشنواره شکوفا در شهر تهران رامثبت ارزیابی کرد و از اجرای آن در دیگر کلان شهرهای کشور از جمله مشهدمقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران نشست تخصصی و فنی معاون فناوری اطلاعات اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با مدیران و کارشناسان شهرداری مشهد جهت اجرای جشنواره شکوفا در این کلانشهربرگزار شد.
 
در این نشست که پیرو سلسله جلسات اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران به عنوان دبیرخانه مرکزی جشنواره شکوفا با محمد مهدی برادران معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهردار مشهد و سایر مدیران این کلانشهر برگزار شد؛ مسعود سیرتی دبیر مجموعه جشنواره های شکوفا و معاون فناوری اطلاعات اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، علی
آبسالان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و مشهد حضور داشتند.
 
طی این نشست مسعود سیرتی دبیر مجموعه جشنواره های شکوفا و معاون فناوری اطلاعات اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران به تشریح مباحث فنی و تخصصی نحوه برگزاری جشنواره شکوفا در کلانشهر تهران پرداخت و پیشنهادات خود را برای برگزاری بهتر جشنواره شکوفا در مشهد مقدس با محوریت تهران مطرح کرد.
 
سیرتی ضمن تشریح چشم انداز، اهداف و ساختار جشنواره شکوفا و تعریف کانون های هفت گانه این جشنواره، از تشکیل خانه های 14 گانه در محله ها بویژه راه اندازی و تجهیز خانه های آی تی محلات، ساب پرتال های محله ها، سامانه مدیریت محله (شامل نیمرخ محله، پژوهشگر محله، هم اندیشی محله، دانشنامه محلات، گردشگری مجازی، خبر مکان محور، تهران تیوپ، مشاوره سلامت وکتابخانه شهر)، طرح آموزش مجازی شهروند الکترونیک، سامانه هوشمند اتاف (ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه های شهری) و سامانه سنجش عدالت در سلامت شهر تهران به عنوان زیرساخت های فناوری اطلاعات در محله های 374گانه تهران یاد کرد.
 
معاون فناوری اطلاعات اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، جشنواره علمی شکوفا را گام مهمی در تحقق رویکرد مدیریت شهری مبنی بر تبدیل سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی دانست و تصریح کرد: تبدیل هر شهروند تهرانی به شهروند الکترونیک و در نهایت خانواده و شهر الکترونیک از آرمان های این جشنواره علمی است.
 
وی خاطرنشان كرد: با برپایی جشنواره شکوفا در کانون های هفت گانه بازي‌هاي رايانه‌اي، روباتيك، وبلاگ‌نويسي، موبايل، توسعه مهارت‌هاي رايانه‌اي، طراحان گرافيكي و رسانه‌هاي ديجيتال، اقشار مختلف شهروندی از جمله کودکان، دانش آموزان و خانواده های آنان دغدغه آشنایی با علم آی تی را پیدا کرده اند.
 
سیرتی با تاکید بر محله محوری در اجرای تمام جشنواره های معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران از جمله شکوفا گفت: ما از طریق جشنواره شکوفا ضمن شناسایی پتانسیل های محله ها، استعدادیابی شهروندان و شناسایی نخبگان محلی، زمینه بهره گیری از این ظرفیت ها در واگذاری امور محله به شهروندان و اداره شهر از سوی مردم را فراهم کرده ایم.
 
دبیر جشنواره شکوفا افزود: ترویج علم و فناوری روز آی تی و آشنایی شهروندان و خانواده ها با این علم جشنواره علمی شکوفا برای دومین سال در محله های شهر تهران اجرا شد که با توجه به اقبال گسترده و دستاوردهای عظیم علمی که حاصل شده پیش بینی اجرای آن در کلان شهرهای دیگر کشورمان را داریم تا زمینه رشد و ترویج علم آی تی برای دیگر هموطنانمان نیز فراهم شود.
 
وی افزود: ثبات و استفاده از تجربه های سال گذشته اهمیت بسزایی در برپایی جشنواره های بزرگ دارد و ما استمرار جشنواره شکوفا را مدنظر قرار داده ایم که این امر باید در سایر شهرهای مشتاق برگزاری این جشنواره نیز لحاظ شود.
 
سیرتی پیشنهاد داد برگزاری جشنواره شکوفا در کلانشهر مشهد طی تفاهم نامه همکاری شهرداری مشهد با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صورت گیرد.
 
در ادامه این نشست، علی آبسالان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ضمن تقدیر از فعالیت های حوزه اجتماعی شهرداری در حوزه آی تی، اظهارداشت: خوشبختانه زیرساخت های فنی محله ها در تهران با ایجاد سرای محله، تشکیل خانه های مختلف بویژه خانه فناوری اطلاعات و پیش بردن فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در بستر آی تی به خوبی فراهم شده که به نظر می رسد باید از این اقدامات در مشهد نیز الگوبرداری صورت گیرد.
 
وی پیاده سازی و اجرای جشنواره شکوفا در مشهد را مستلزم فراهم سازی بسترآی تی در محله های این شهر دانست و افزود: ایجاد ساختار محله ها و بسترسازی سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه فناوری اطلاعات از جمله سیاستگذاری های کلان است که باید در راستای برگزاری جشنواره شکوفا در مشهد دنبال شود.
 
در پایان این نشست مدیران شهرداری مشهد بر لزوم اجرای جشنواره شکوفا با تکیه بر ظرفیت های بومی شهر مشهد و پتانسیل های خاص آن تاکید کردند و بهره گیری از ظرفیت های همکاری دو معاونت اجتماعی و برنامه ریزی شهرداری مشهد را در این زمینه ضروری شمردند.

برچسب ها: جشنواره ، شکوفا ، مشهد ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار