وزیر صنعت، معدن و تجارت اولویت بندی برای کالاها را خلاف قانون دانست و گفت: طبق برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور تنها با اعمال تعرفه باید واردات کالاها مدیریت شود و نه ممنوعیت واردات.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه مراسم نشست همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و چین در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص تأسیس بانک ایران و چین با طرف چینی در حال تبادل نظر هستیم ولی هنوز به نتیجه نرسیدیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ابلاغ سیاست‌های مقاومتی چرا رایزنی‌ها برای تسهیل واردات کالاهای چینی انجام می‌شود اظهار داشت: عمدتاً کالاهایی که از چین وارد کشور می‌شود کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای است و بر اساس آمارهای سال 92، میزان واردات رشدی نداشته است.
وزیر صنعت معدن، تجارت با تأکید بر اینکه در صددیم با  اتخاذ تدابیر ویژه زمینه ارتقا همکاری‌های دو کشور را فراهم کنیم اظهار داشت: بعد از رفع ممنوعیت واردات کالاها میزان تعرفه کالاهای وارداتی دو برابر شده است.
 
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا 10 هزار میلیارد تومانی که قرار است به بخش تولید تخصیص یابد تحقق می‌یابد یا خیر اظهار داشت: این جا فقط صحبت از همکاری‌های ایران و چین کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار