ایران و ترکیه برای انتقال تجربیات خود در زمینه تولید انواع مصنوعات طلا جواهر و نقره تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز اعضای اتاق طلا و جواهر استانبول ترکیه و نیز رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر ایران با حضور در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در همایش  بررسی راهکارهای تولید و صادرات طلا و جواهر با نگرش انتقال فناوری و سرمایه گذاری در ایران تفاهم نامه‌ای را امضاء کردند.

بر اساس این تفاهم نامه دو طرف ملزم به اعزام و پذیرش هیئت های تجاری از سوی طرفین به منظور آشنایی تجار و فعالان اقتصادی دو کشور هستند همچنین برگزاری و مشارکت در نمایشگاه‌های تخصصی، تبادل اطلاعات اقتصادی با تأکید بر شناخت نیازهای تجاری ایران و ترکیه از سوی دو کشور برای رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه روابط از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
 
بر پایه این تفاهم نامه دو طرف موظف هستند کارگاه‌های آموزشی طلا و  جواهر برای اعضای اتحادیه تولید کنندگان طلا و جواهر و نقره و سنگ‌های قیمتی ایران و ترکیه برگزار کنند.
 
این تفاهم نامه همچنین زمینه همکاری مشترک بین طرفین برای تولید و صادرات محصولات طلا و جواهر را نیز فراهم می‌کند.
 
بر پایه این گزارش یدالله صادقی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با اظهار خرسندی از حضور اعضای اتاق طلا و جواهر ترکیه در تهران گفت: ما زمینه‌های مشترکی برای همکاری متقابل داریم و در واقع طرف ایرانی به برقراری روابط تجاری در بخش تولید طلا و جواهر و انتقال فناوری ساخت مصنوعات طلا و جواهر با دید برد_ برد می‌اندیشد.
 
در این همایش عزیز آک بلوت از اعضای اتاق طلا و جواهر استانبول ترکیه نیز با اشاره به قدمت 5 هزار ساله ایرانیان در تولید مصنوعات طلا و جواهر گفت: ترکیه در سال گذشته 2 میلیارد و 250 میلیون دلار مصنوعات طلا و جواهر به کشورهایی نظیر عراق، امارات، بلژیک، روسیه، لیبی، آلمان، لیتوانی، امریکا، آذربایجان و قرقیزستان صادر کرده است.
 
وی افزود: متأسفانه در این فهرست جای ایران در صادرات طلا و جواهر خالی است که ما قصد داریم با برقراری روابط تجاری متقابل به ایران نیز صادرات مصنوعات طلا و جواهر داشته باشیم.
 
در همین ارتباط صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تأکید بر اینکه قصد طرف ایرانی از برقراری این ارتباط تجاری تنها واردات صرف مصنوعات طلا و جواهر از ترکیه نیست اظهار داشت: ما با امضای این تفاهم نامه به دنبال تجارت برد برد هستیم و می‌خواهیم در زمینه انتقال فناوری دانش فنی و نیز بازاریابی حرفه‌ای با کشور دوست و برادر ترکیه ارتباط گسترده‌ای داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: اگر یک دورنمایی از منفعت طرفین از این ارتباط تجاری و امضای تفاهم نامه میان ایران و ترکیه به طرف ایرانی لحاظ شود ما می‌توانیم با برداشتن موانع به ویژه بروکراسی اداری زمینه ارتباط هر چه بیشتر تجار ایران و ترکیه را در زمینه تولید مصنوعات طلا و جواهر و نیز انتقال دانش فنی به دو طرف از میان  برداریم.
انتهای پیام/
برچسب ها: تفاهم نامه ، ترکیه ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار