مدیرکل مهندسی و ایمنی و ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی 5خط سریع‌السیر در سال آینده خبر داد.


حسن آقایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق برنامه پیش‌بینی شده بهره‌برداری از 10خط BRTتا پایان امسال در دستورکار شهرداری است به راه‌اندازی خط 9 بی‌آرتی در طول هفته گذشته و تکمیل خط6 تا پایان امسال اشاره نمود و اظهار داشت: احداث خط11 بی‌آرتی در بزرگراه همت از مهمترین برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در سال 93است.

وی تصریح کرد: البته این طرح هم‌اکنون در مرحله امکان سنجی و مطالعات قرار داشته و پس از تأیید و تصویب بودجه موردنظر اجراخواهد شد.

مدیرکل مهندسی و ایمنی و ترافیک شهرداری تهران راه‌اندازی خطوط ویژه(سریع‌السیر) را از دیگر برنامه‌های شهرداری در سال آینده عنوان کرد و افزود: عملکرد این خطوط به لحاظ عدم تفکیک صددرصدی مسیر از خطوط عادی، تا حدی با خطوط بی‌آرتی متفاوت بوده ضمن اینکه سرعت آن نیز به نسبت برخی خطوط بی‌آرتی کمتر است.

آقایی با بیان انتخاب 10مسیر جهت اجرایی نمودن این طرح اظهار داشت: راه‌اندازی خطوط بی‌آرتی در 5خط قطعیت یافته که سه مسیر آن انتهای خیابان پیروزی تا میدان بهارستان و در نهایت میدان جمهوری، میدان هفت‌تیر تا فلکه دوم صادقیه و پارکینگ بیهقی تا میدان امام حسین(ع) خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به تدابیر شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی اتوبوسها به دو صورت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خاطرنشان کرد: به جهت سرویس‌دهی مناسب‌تر به شهروندان و کاهش میزان انتظار مسافرین در ایستگاه‌ها و از سویی افزایش نظم‌دهی در خطوط، مدیریت خطوط اتوبوسرانی هر منطقه از این پس توسط شهرداری همان منطقه صورت می‌پذیرد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: راه ، اندازی ، 5خط ، سریع ، السیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار