"نشنال ژورنال" در پایگاه اینترنتی خود نوشت، نشانه‌هایی از توسعه تجارت نفتی ایران، قانونگذاران آمریکایی را که به علت برنامه هسته ای این کشور، در پی اعمال فشار بر آن هستند، نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "نشنال ژورنال" گزارش داد: اطلاعات رسمی نشان می‌دهد چین خرید نفت پالایش‌نشده از ایران را از ماه نوامبر یعنی زمانی که ایران توافق کرد بخشی از فعالیت های اتمی خود را در ازای مهار تحریم های بین المللی، موقتا محدود کند، تقریبا 30 درصد افزایش داده است. برخی تحلیل‌ها نیز به احتمال دو برابر شدن فروش نفت ایران از ماه گذشته اشاره می‌کنند.

دو قانونگذار آمریکایی قرار بود روز پنجشنبه در نشستی غیرعلنی درباره افزایش تازه در فروش نفت ایران با وندی شرمن معاون وزارت خارجه و دیوید کوهن معاون تروریسم و اطلاعات مالی خزانه داری آمریکا بحث کنند. 

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت اوباما فروش نفت ایران را تحت نظر دارد و انتظار دارد همه کشورها به تعهدات خود در قبال تحریم هایی که همچنان پابرجاهستند، متعهد باشند. وی گفت: فروش نفت ماه به ماه متفاوت است و مهم است که ما دریابیم آیا این تغییر در یک دوره زمانی طولانی اتفاق افتاده است یا نه.
 
در همین حال آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد ارزیابی را بر اساس یافته های تازه درباره برنامه هسته ای ایران تنظیم نکرده است. این موضع گیری پس از آن ابراز شد که اسرائیل جزئیات تازه ای را که ظاهرا گردآوری کرده است، به این سازمان ارائه کرد. 

"گیل تدور" سخنگوی دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل گفت: این سازمان هیچ گزارشی را که شامل اطلاعات تازه درباره ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته ای ایران باشد، آماده نکرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار