خشکاندن میوه‌ها به صورت برگه در معرض نور خورشید باید با احتیاط بیشتری انجام شود.

مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: خشکاندن میوه‌ها و حتی سبزیجات علاوه بر اینکه در کشور ما یکی از سنت‌های دیرینه است، یکی از شیوه‌های نگهداری این محصولات برای زمان‌های طولانی‌تر و جلوگیری از فساد آن‌ها محسوب می‌شود که امروزه نیز در سراسر جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 

وی با اشاره به شیوه‌های مختلف خشکاندن میوه‌ها و سبزیجات بویژه میوه‌ها و مرکبات تأکید کرد: استفاده از شیوه‌های سنتی به صورت خشکاندن در زیر نور آفتاب و یا بهره‌گیری از گوگرد برای این منظور در بین خانواده‌های ایرانی رواج بسیاری دارد اما نباید فراموش کرد که خشکاندن آن‌ها در هوای باز و بدون استفاده از پوشش‌های نایلونی می‌تواند منجر به تجمع آلودگی و جذب آن‌ها در این محصولات شود که مصرف آن‌ها می‌تواند در بروز برخی مشکلات گوارشی نقش موثری ایفا کند. 

کیمیاگر گفت: استفاده از گوگرد برای خشکاندن میوه‌ها روش مناسبی نیست زیرا افزایش این ماده برای بدن مضر است و متأسفانه این در حالی است که این شیوه خشکاندن همچنان استفاده می‌شود. 

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه برگه خشک شده میوه‌ها نباید به مدت طولانی نگهداری شوند، ادامه داد: نگهداری طولانی مدت این برگه موجب از دست رفتن خواص آن‌ها و همچنین تاریخ گذشتگیشان می‌شود که تغییر بو و مزه از جمله نشانه‌های آشکار آن است. 


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار