یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از خشک کن‌ها و تابش مستقیم نور آفتاب برای خشک کردن میوه‌ها، آنتی اکسیدان‌ و ویتامین‌های میوه را از بین می‌برد.

سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: میوه‌های خشک خاصیت میوه‌های تازه را ندارند به دلیل اینکه میوه‌های تازه دارای ویتامین‌های با ارزشی است که میوه‌های خشک فاقد آن ویتامین‌هاست.

وی گفت: افراد برای تهیه میوه‌های خشک، میوهای تازه را در مقابل نور آفتاب یا در خشک کن‌ها قرار می‌دهند اما تابش نور یا حرارت، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها را از بین می‌برد.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: مواد قندی و فیبری میوه‌ها در فرایند خشک شدن تا حدی حفظ می‌شود ولی از زردآلو که برگه تهیه می‌شود، تا حدی بتاکاروتن که آنتی اکسیدان قوی است در فرایند خشک شدن از بین می‌رود.
انرژی میوه‌های خشک بیشتر از میوه‌های تازه است
مظهری با بیان اینکه میزان تراکم انرژی در میوه‌های خشک بیشتر از میوه‌های تازه است، عنوان داشت: مواد معدنی و میزان انرژی میوه‌های خشک بیشتر از میوه‌های تازه است و 100 گرم میوه خشک معادل 300 گرم میوه تازه است.
وی افزود: مصرف میوه‌های تازه برای بدن مفیدتر است چرا که میوهای تازه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و بتاکاروتن است که بدن را در برابر بیماری حفظ می‌کند./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار