آمریکا اعلام کرد نام اسرائیل را از فهرست سیاه کشورهای متهم به کوتاهی در حمایت از مالکیت معنوی و حق ثبت اختراع، خارج می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، آمریکا روز جمعه اعلام کرد نام اسرائیل را از فهرست سیاه کشورهای متهم به کوتاهی در حمایت از مالکیت معنوی و حق ثبت اختراع، خارج می کند.

"مایکل فرومن" نماینده ویژه آمریکا در تجارت خارجی (یو اس تی آر) اعلام کرد ما از پیشرفت‌هایی که اسرائیل در زمینه حفاظت از مالکیت معنوی به دست آورده است، استقبال می کنیم.

آمریکا نام رژیم صهیونیستی را به این دلیل که  در زمینه حفاظت از مالکیت معنوی برخی داروها و برخی آزمایش‌های دارویی تلاش کافی به عمل نمی‌آورد، در فهرست سیاه قرار داده بود.

بنا بر اعلام یو اس تی آر که معادل وزارت تجارت خارجی آمریکاست، اسرائیل قانونی تصویب کرد که از این پس خواسته‌های آمریکا را برآورده و خارج کردن نامش را از فهرست کشورهای «تحت نظارت» توجیه می کند.

 کشورهایی که تحت «اولویت نظارت» دولت آمریکا قرار دارند از جمله چین، آرژانتین و ونزوئلا کشورهایی هستند که ممکن است با مجازات‌های تجاری روبرو شوند.

یو اس تی آر در گزارش سال 2013 خود درباره مالکیت معنوی با استقبال از پیشرفت‌های اسرائیل در این زمینه  ، در مورد افزایش فروش داروهای تقلبی در اینترنت ابراز نگرانی کرده بود.

پیش‌تر نیز در پایان سال‌های دهه 90، آمریکا، اسرائیل را در مسئله مالکیت معنوی متهم و اعلام کرده بود به اندازه کافی از تولید نرم افزارها و فیلم‌های ویدئویی تقلبی جلوگیری نمی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار