"مارتین اسکورسیزی" گفت:همکاری با لئوناردودی کاپریو شوق فیلمسازی من را دوباره شعله ور کرد.

به گزارش حوزه سینما جهان باشگاه خبرنگاران، "مارتین اسکورسیزی" می گوید همکاری با "لئوناردودی کاپریو" شوق فیلمسازی من را دوباره شعله ور کرد. انرژی فیملسازی من کم شده بود. وقتی در سال 2004 هوانورد را ساختیم ، من حدود 35 سال بود که مشغول فیلمسازی بودم. به این فکر می‌کردم که دوست دارم وقتم را صرف چه کاری کنم؟ و با بالا رفتن سنم، به این فکر می‌کردم که خب، چه حرفی می‌خواهم بزنم؟ آیا ارزش آن را دارد که وقت صرف کنم و وارد پروسه‌ی فیملسازی شوم؟ هر فیلم بین یک سال و نیم تا دو سال ازعمر من را به خودش اختصاص می‌دهد.

لذتی که لئو از کار می‌برد وتوانایی‌اش برای خطر کردن، دوباره من را به هیجان آورد. دارو ودسته‌های نیویورکی پروژه‌ی عظیمی بود و سالها در گیرش بودم و بعد از آن، تحلیل رفته بودم. هوانوردفیلمی بود که با آن، لئو من را دوباره واردمیدان کرد.

اسکورسیزی درباره این که آیا هنوز به قدرت سینما اعتقاد دارد، گفت: آیا یک فیلم واقعاً می‌تواند چیزی را تغییر دهد؟ منظورم این است که آخرین باری که فیلمی چنین تأثیری گذاشته، کی بوده است؟

شاید نئورئالیسم ایتالیا، که فیلم‌هایش تبدیل به صدا و قلب و روح ایتالیا شدند، ملتی که نابود شده بود.

نمی‌دانم... اگر مثل هر چیز دیگری، مثل یک کتاب یا یک قطعه‌ی موسیقی، فیلم هم همراه آدم بماند، اگر به بخشی از فرهنگ تعلق داشته باشد، شایدبتواند کمی باعث پیشرفت شود.

منبع: مجله سینما 24


انتهای پیام/
برچسب ها: سینما ، جهان ، لئوناردو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار