معاون بهداشت درمان جمعیت هلال احمر از فعالیت 200 مرکز واکسیناسیون به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حجاج سرزمین وحی و زائران عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سیدرضا رئیس کرمی با اشاره به تاریخچه 40 ساله واکسیناسیون در کشور گفت: هم اکنون 200 مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور وجود دارد که به حجاج و زائران عتبات خدمات ارائه می‌کند.
 
وی افزود: همواره سعی کردیم محور تمام برنامه‌ها را آموزش قرار دهیم و صرفا به دیده مهارتی نگاه نکنیم.
 
وی با بیان اینکه در حوزه درمان متاسفانه با گرفتاری‌ها و سختی‌های مردم در ارتباط هستیم بیان داشت: تنها موضوع شیرین در حوزه درمان بحث زایمان و واکسیناسیون حجاج است که شامل واکسن مننژیت می‌شود.
 
وی با بیان اینکه باید آموزش حجاج در زمینه‌های پیشگیری مهمترین اصل قرار گیرد افزود: بسیاری از بیماری‌های ویروسی را می‌توان با توصیه‌های بسیار ساده در حین سفر کاهش و یا از بین برد.
 
رئیس کرمی به ورود بهداشت و درمان در ارائه خدمات نوروزی به مسافران سال جدید اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز با تمام امکانات حوزه بهداشت و درمان در همه استان‌ها و در کنار سایر سازمان‌های جمعیت هلال احمر فعالیت و خدمات خود را به مسافران نوروزی ارائه خواهد کرد.
 
معاون بهداشت درمان جمعیت هلال احمر با اشاره به رویکردهای سال آینده این معاونت بیان داشت: آموزش عمومی که موثر و کم هزینه هستند و همچنین مشارکت بیشتر برای تدوین برنامه‌ها تحولی‌ر از رویکردهای سال آینده است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما رقیب هیچ کس نیستیم و در جایی که مسئولان عالی نیاز به خدمات داشته باشند با هماهنگی سایر ارگان‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی وارد عمل خواهیم شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: واکسن ، هلال احمر ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار