سومین سمپوزیوم بین المللی ایران ١٤٠٤ با حضور آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن همایشهای صداوسیما آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا در این سمپوزیوم، الزامات سند جامع راهبردی انرژی کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

حمید رضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در نشست پیش از برگزاری این سمپوزیوم گفت: برگزاری این سمپوزیوم می تواند به منظور بهره مندی از ایده ها و نظریات صاحبنظران در تدوین سند جامع راهبردی انرژی کشور موثر باشد.  

بر اساس این گزارش، طرح جامع انرژی کشور در آبانماه سال ٨٧ به درخواست رییس وقت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به وزیر وقت نفت ارائه شد و وزارت نفت، تامین مالی پروژه را بر عهده گرفت . همچنین موسسه مطالعات بین المللی انرژی به عنوان مجری انتخاب شد و هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران در خردادماه سال ٨٨، مصوبه اجرای طرح جامع انرژی کشور را تصویب کرد. اعتبار این طرح نیز از محل منابع داخلی این شرکت تامین شد.

پیرو تامین اعتبار، تفاهمنامه مربوطه در اسفندماه همان سال،میان شرکت ملی نفت ایران و موسسه مطالعات بین المللی انرژی منعقد و مدت زمان اجرای آن، سه سال درنظر گرفته شد.همچنین مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، به عنوان کارفرما انتخاب شد.

گفتنی است: انجام مطالعات طرح جامع انرژی کشور توسط دانشگاه استنفورد به کارفرمایی وزارت نیرو در سال ١٣٥٦، انجام مطالعات جامع انرژی با همکاری دانشگاه شریف به کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال ١٣٧٣، مطالعات عرضه و تقاضای نفت و فراورده های نفتی در افق ١٤٠٤ توسط وزارت نفت در سال ١٣٨٢، مطالعات برنامه توسعه برق کشور در افق ١٤٠٤ توسط وزارت نیرو در سال ١٣٨٦ و چشم انداز آینده صنعت نفت در افق ١٤٠٤ توسط وزارت نفت در سال ١٣٨٦ از جمله طرحهایی است که تاکنون در کشور برای مدیریت راهبردی انرژی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار