حدود 250 هزار اثر از شهدای استان شامل زندگی نامه، وصیت نامه، دست نوشته، خاطرات و اسناد خاص برای نگهداری در موزه شهدای دفاع مقدس مرکز اسناد ایثارگران تهران جمع آوری شد.

رئیس اداره تحقیقات و جمع آوری آثار شهدای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون حدود 250 هزار اثر از شهدای استان چهارمحال و بختیاری شامل: زندگی نامه، وصیت نامه، دست نوشته، خاطرات و اسناد خاص جمع آوری و ثبت شده است.
کوروش صادقی افزود: تمام اسناد اولیه 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری شده و به موزه شهدای دفاع مقدس در مرکز اسناد ایثارگران تهران تحویل داده شده است.
وی تاکید کرد: آثار ارزشمند شهداء یادآور سال های حماسه و ایثار این مردان بزرگ در جبهه های حق علیه باطل است و نگهداری و مراقبت از این آثار نقش مهمی در انتقال فرهنگ والای ایثار و شهادت به نسل های بعدی جامعه دارد.
صادقی اظهار داشت: جمع آوری و نگهدای با روش های کارشناسسی و استاندارد و ثبت این آثار در آرشیو جامع کشوری، ضمن ماندگار کردن این اسناد برای نسل های بعدی، امکان دسترسی، استفاده و مطالعه تمامی علاقمندان، محققان، پژوهشگران و مولفان در سراسر دنیا از این اسماد ارزشمند را فراهم می کند.
وی افزود: جمع آوری آثار جانبازان 70 درصد استان با مصاحبه حضوری در یکهزار ساعت به اتمام رسیده و جمع آوری آثار جانبازان 25 درصد به بالا نیز شروع شده است.
رئیس اداره تحقیقات و جمع آوری آثار شهدای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری گفت: آثار 526 آزاده در این استان هم جمع آوری شده و مصاحبه آنها نیز به اتمام رسیده است./س
برچسب ها: شهداء ، آثار ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.