آيت الله آملي لاريجاني:

پاسخگويي به شبهات از مهمترين وظايف روحانيون و علماست

آيت الله آملي لاريجاني يكي از مهمترين وظايف روحانيون و علماي دين را پاسخگويي به شبهات مطرح شده عليه اسلام اعلام كرد و خواستار توجه جدي به اخلاق از سوي روحانيون شد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، رئيس قوه قضاييه يكي از مهمترين ضروريات روحانيت را توجه به اخلاقيات و حسن خلق دانست و گفت: توجه به اخلاق و تاكيد بر افزايش روحيات اخلاقي وجه تمايز علماي اسلامي با علما و دانشمنداني در غرب است كه چندان توجهي به اخلاق ندارند.
 
آيت الله آملي لاريجاني كه در دومين روز از سفر خود به استان كرمانشاه در جمع روحانيون، علما و ائمه جمعه و جماعات كرمانشاه سخن مي گفت، افزود: ما علما و روحانيون بايد بيش از هر كسي به اخلاق توجه كنيم و به خودمان بپردازيم.
 
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه وظيفه علماي دين تبليغ دين است به ضرورت توجه به تبليغ دين و پاسخگويي به شبهات از سوي روحانيون اشاره كرد و گفت: مبلغان امروز بايد شبيخون فرهنگي را جدي بگيرند و البته بدانند كه تنها با يك روش نمي‌توانند به تبليغ بپردازند و ضرورت دارد كه از روش هاي مختلف در تبليغ استفاده شود.
 
آيت الله لاريجاني فهم و درك درست از دين را پيش نياز تبليغ دين دانست و تاكيد كرد: فهم درست كتاب و سنت در دنياي امروز يك جهاد تلقي مي شود و پس از آن بايد روش هاي مختلف تبليغ نيز شناخته شود.
 
رئيس دستگاه قضا حضور و مشاركت در اداره جامعه اسلامي را ديگر وظيفه روحانيون برشمرد و گفت: البته اين حرف به معناي دولتي شدن روحانيون نيست اما تبيين دين و استواري نظام اسلامي از سوي روحانيت ضروري است.
 
آيت الله آملي لاريجاني ولايت فقيه را محور نظام اسلامي دانست و افزود: اين نظام اسلامي ارزان به دست نيامده است و دفاع از آن وظيفه روحانيون است.
 
رئيس قوه قضاييه به وظايف مصرح روحانيون در قانون اساسي در مناصب مختلف اشاره كرد و تصريح كرد: ما به عنوان روحاني وظايف سنگيني در اين نظام داريم و بايد از نظامي كه محور آن مقام معظم رهبري است دفاع كنيم و قدردان اين نعمت باشيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار