جی‌پی مورگان چیس، بزرگترین بانک آمریکا اعلام کرده است که ۸ هزار نیروی خود را اخراج خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، جی‌پی مورگان چیس، بزرگترین بانک آمریکا اعلام کرده است که ۸ هزار نیروی خود را در بخش‌های بانکداری تعاونی و خُرد در سال جاری میلادی اخراج خواهد کرد.

این بانک اعلام کرد، این تعدیل نیرو حدود ۳ درصد نیروی کار این بانک را که شامل ۲۵۱ هزار نفر می‌شود، شامل شده و در بخش‌های وام مسکن و بانکداری خرد صورت خواهد پذیرفت. در سال ۲۰۱۳ نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از این دو بخش اخراج شدند.

"جیمی دیمون"، مدیر اجرایی این بانک گفت: تعدیل نیرو بخشی از اصلاحاتی است که این کمپانی باید به صورت مستمر با تغییر روند کاری خود انجام دهد.

به گفته مقامات ارشد جی‌پی مورگان، این تعدیل نیرو نتیجه کاهش فعالیت بخش مربوط به ارائه وام خرید مسکن است.

نرخ بالای بهره در سال ۲۰۱۳ موجب شد شهروندان بیشتری در امریکا نتوانند سرمایه جدید برای تامین هزینه وام‌های مسکن خود پیدا کنند و پیش بینی می‌شود این روند تا پایان سه ماهه اول سال جاری میلادی ادامه پیدا کند.

کمپانی بانکی چند ملیتی جی‌پی مورگان طی چند سال گذشته به دلیل رکود اقتصادی و همچنین و حل و فصل دعاوی خارج از دادگاه میلیاردها دلار ضرر کرده است.

"گوردن اسمیت"، رئیس نظام بانکداری خرد جی پی مورگان گفت، پیش بینی می‌شود شمار کارمندانی که در شعب این بانک کار می‌کنند از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

جی‌پی مورگان تنها بانکی نیست که نیروی کار خود را کاهش می‌دهد. بانک‌های دیگر در امریکا و همچنین کمپانی "ولز فارگو" نیز طی چند سال گذشته نیروی کار خود را کاهش داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش ، بانک ، مورگان ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار