رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از اکران 200فیلم برگزیده نهمین جشنواره بین المللی فیلم 100 ثانیه ای در استان همزمان با تهران خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از روابط عمومی حوزه ی هنری میثم مرادی بیناباج با اشاره به اینکه این فیلم‌ها منتخبی از 4 بخش: اصلی، سینمای اخلاق، بین المللی و چشم انداز ایران 1404 است گفت: 200 فیلم در قالب 6باکس، برای علاقه مندان به این فیلم‌ها اکران می شود.

وی شعار این جشنواره را سینمای اخلاق برشمرد و افزود: فیلم های کوتاه 100 ثانیه فیلم هایی هستند که از دو عنصر ایجاز و خلاقیت بهره مند اند و انتقال پیام و محتوای اخلاقی و معرفتی در این فیلم ها مد نظر کارگردان است.

وی با اشاره به اینکه هنر فیلم سازی در استان خراسان شمالی هنری نوپاست و نیاز به حمایت ، برنامه ریزی و آموزش دارد اظهار داشت: دستگاه های متولی رشته های هنری باید هر چه بیشتر از هنر فیلمسازی در استان حمایت کنند.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی افزود:در همین راستا حوزه هنری استان کارگاه تولید فیلم را از دو سال قبل آغاز و پاتوق پخش و نقد فیلم های بلند و کوتاه را به صورت هفتگی دایر کرده تا از این طریق به چهره ها و عناصر مستعد در فیلم سازی دست یابد و آنها را به تولید آثار کوتاه تشویق کند.

مرادی اظهارداشت: کسب تجربه و دانش و تخصص در هزینه‌ سازی امری زمان‌برست که امیدواریم در سال های آینده استان در عرصه فیلم سازی در سطح مطلوب قرار گیرد.

اکران فیلم های نهمین جشنواره بین المللی 100 ثانیه ای از ديروز 7 تا 11 اسفندماه جاری در محل سالن اجتماعات سوره حوزه هنری خراسان شمالی دردونوبت صبح از 10 تا 12 و عصر از 16 تا 18 بر روي پرذه اكران مي شود./س

برچسب ها: آثار ، جشنواره ، اکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.