نمایندگان با دریافت مالیات از مالکان واحدهای مسکونی استیجاری بیش از مساحت‌های تعیین شده در قانون مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه قانون اصلاح مالیات‌های مستقیم با حذف بند 11 این لایحه موافقت کردند.  
 
این بند تصریح می‌کرد: مالکان نسبت به واحد یا واحدهای مسکونی استیجاری که زیربنای مفید آن در تهران و کلانشهرها تا مجموع صد متر مربع و در دیگر شهرها تا مجموع 150 متر مربع و در سایر نقاط تا مجموع 200 متر مربع باشند از پرداخت مالیات بر درآمد اجاره املاک معاف می‌باشند، مالکان واحدهای مسکونی استیجاری به نسبت مازاد بر مساحت‌های ذکر شده مشمول مالیات بر درآمد اجازه املاک خواهند بود، آیین نامه اجرای این تبصره ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.  
 
علی رغم تاکید کارشناسان و برخی صاحب‌نظران مبنی بر ضرورت دریافت مالیات از واحدهای مسکونی استیجاری به منظور ایجاد تعادل در بازار مسکن نمایندگان با حذف این بند موافقت کردند. 

پیشنهاد حذف توسط محمود شکری مطرح و نمایندگان با 100 رای موافق، 45 رای مخالف و 11 رای ممتنع به حذف این بند رای مثبت دادند.  
 
اضافه می‌شود؛ تبصره 11 ماده 53 قانون فعلی مالیات‌های مستقیم تصریح می‌کند: مالكان مجتمع‌هاي مسكوني داراي بيش ازسه واحد استيجاري كه با رعايت الگوي مصرف مسكن بنا به اعلام وزارت مسكن و شهرسازي ساخته شده يا مي‌شوند در طول مدت اجاره ازصد در صد ماليات بر درآمد املاك اجاري معاف مي باشد در غير اين صورت درآمد هر شخص ناشي از اجاره واحد يا واحدهاي مسكوني در تهران تا مجموع يكصد و پنجاه متر مربع زير بناي مفيد و در ساير نقاط تا مجموع دويست متر مربع زير بناي مفيد از ماليات بر درآمد ناشي از اجاره املاك معاف مي‌باشد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار