اوباما در خصوص خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان در صورت امضا نشدن توافق امنیتی هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، در حالی که زمان برای نیروهای آمریکایی در افغانستان تمام شده است ، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با حامد کرزی، همتای افغان خود هشدار داد ، هر چه قرار داد امنیتی بین آمریکا و افغانستان دیرتر به امضا برسد، حضور نیروهای آمریکایی در این کشور نیز محدودتر خواهد بود. 

باربارا استار گفت : علت روی دادن این امر این است که آمریکا گفته است در حال از دست دادن ، شکیبایی خود در خصوص کرزای است و رئیس جمهور اوباما بعد از تماس تلفنی خود با رئیس جمهور افغانستان به ارتش این کشور دستور داده است خود را آماده اجرایی کردن گزینه خروج کامل 33 هزار نیروی نظامی از افغانستان نماید. 

وی ادامه داد ،کرزای پیشتر گفته بود توافقنامه‌ای را که چارچوب و مجوزی قانونی برای حضور نیروهای آمریکایی بعد از 2014 باشد، امضا نمی کند. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا اکنون به صورت علنی می گوید آماده است در صورتی که رئیس جمهور افغانستان آماده امضای قرار داد امنیتی نباشد، گزینه خروج را در نظر دارد.

استار گفت :کاخ سفید می گوید در صورتی که این قرار داد از سوی کرزای و رئیس جمهور بعد از وی امضا شود، در خصوص حفظ شماری محدود از نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان را بررسی می کند. 

خبرنگار سی ان ان در پنتاگون گفت : اکنون اوباما به صورت علنی برای همه جهانیان از جمله طالبان و القاعده می گوید در صورتی که توافق امنیتی بین دو کشور به امضا نرسد، طرح خود را برای خروج کامل از افغانستان به اجرا می گذارد؛ یعنی نیروهای آمریکایی 13 سال بعد از حملات 11 سپتامبر از افغانستان خارج می شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار