خبیری: چشمان بازی که نمی‌بینند باعث فساد شده است/ دیدن ناپاکی‌ها هوش و ذکاوت نمی‌خواهد اظهر من‌الشمس است

سرمربی تیم فوتسال هلال‌احمر گفت: ناپاکی فوتسال از جایی قوت می‌گیرد که مسئولان همه چیز را می‌بینند با مصلحت‌اندیشی و سکوت، به افراد خاصی جسارت می‌دهند.

محسن خبیری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هلال‌احمر آغاز مطلوبی برای لیگ داشت و در نیم فصل نخست ثابت کرد می‌تواند در جمع تیم‌های مدعی جا می‌گیرد زیرا مهره‌های جوان و با انگیزه تیم توان مقابله و رویارویی با مدعیان لیگ را دارند اما نیم فصل دوم به 2 دلیل قادر نبودیم عملکرد مشابهی را به نمایش بگذاریم، زیرا در این موقعیت تیم‌ها تلاش خود را به کار گرفتند تا با جذب مهره تیم خود را تقویت کنند اما هلال احمر نه تنها قادر به جذب بازیکن نبود بلکه با بدشانسی، بسیاری از بازیکنان را به دلیل محرومیت و مصدومیت هفته‌های متوالی از دست داد تا در جایگاه 10 جدول تکیه بزنیم البته تصمیمات داوران و کمیته انضباطی نقش پررنگی داشت زیرا محرومیت بازیکنان دیگر تیم‌ها که ناشی از درگیری و فحاشی به داور بود تنها 2 جلسه بود و بازیکنان هلال‌احمر در کمترین حاشیه محکوم به پنج جلسه محرومیت شدند. وقتی تیمی جوان با این موارد روبه‌رو می‌شود انگیزه و امیدش تا حد زیادی کاهش می‌یابد در حالیکه تیمی همچون هلال‌احمر که بسیاری از بازیکنانش حتی تجربه حضور در رقابت‌های لیگ برتر را نداشتند و حالا امسال به لیگ پدیده معرفی کرده سزاوار چنین تنبیهی نیست تمام فاکتورها دست به دست هم داد تا من به عنوان یک مربی با دست خالی و در عدم حضور بازیکنانی که در زمین ابزار سرمربی برای رسیدن به هدف هستند رقابت‌های نیم‌فصل دوم را آغاز کنم این در حالی است که تمام فوتسالی‌ها می‌دانند نیم فصل دوم به مراتب دشوارتر از ابتدای لیگ برگزار می‌شود و شناخت و تقویت تیمی رقبا می‌تواند باعث برتری آنها و ناکامی ما شود.

سرمربی تیم فوتسال هلال‌احمر تبریز افزود: البته شناخت رقبا از هلال‌احمر اذیتمان نکرد زیرا از ابتدای فصل مقابل هر حریفی استراتژی خاص و متفاوتی را داشته‌ایم تا با نفوذ به نقاط ضعف رقبا به هدف برسیم به همین دلیل معتقدم در لیگ تیمی تاکتیکی جلوه کردیم اما با وجود اینکه به شانس اعتقاد ندارم می‌توانم بگویم امسال بدشانسی به من و تیم رو کرد تا موقعیت‌های زیادی را از دست بدهیم قادر به کنترل کم‌رنگ‌ترین موقعیت‌های حریف نباشیم تا سیری نزولی را در پیش بگیریم اما هلال‌احمر همه چیز را تمام شده نمی‌داند تا با پیروزی در رقابت‌ها باقی تا پایان فصل به جایگاهی مطلوب دست یابد.

*در صورت تغییر شرایط هلال احمر اولویتم است

خبیری در خصوص حضور در کادر فنی تیم هلال‌احمر تبریز در فصل آینده گفت: در شرایط فعلی تنها به هفته‌های پایانی فصل جاری و حضور هلال‌احمر در جایگاهی شایسته می‌اندیشم، در حال حاضر نیز فرصت مناسبی برای تفکر و تصمیم‌گیری نیست اما این نکته روشن است که اولویتم حضور در هلال احمر است اما نه با شرایط حالا.
در صورتی که در این تیم ماندگار شوم شرایط خاص و مطلوبی را طلب می‌کنم تا جوانان تیم با توجه به امکانات در جایگاه مناسب و چه بسا در جمع مدعیان و صدرنشینان جای گیرند. شکوفایی استعدادهای بازیکنان هلال‌احمر در گرو توجه باشگاه و مسئولان است و من به عنوان یک مربی مسئول در صورت ماندگاری در جمع هلال‌احمری‌ها در ابتدا خواهان شرایطی قابل قبول برای مهره‌هایم هستم.

وی در خصوص حاشیه ها و صحبت‌ها پایان فصلی مربوط به عدم رعایت قوانین و عدالت خاطرنشان کرد: اتفاقات درحال وقوع امسال لیگ برتر برای ما تازگی ندارد و فصل‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم، کسی را متهم نمی‌کنم اما هر شخص باید بر پایه اعتقادات خود گام بردارد بر عملکرد پاک خود ایمان داشته باشد در صورتی که به جای منفعت طلبی کمی وجدان خود را حاکم کنیم هیچ کدام از این اتفاقات رقم نمی‌خورد البته برخی گمان می‌کنند بسیار باهوش هستند و اطرافیان از عملکردشان مطلع نمی‌شوند غافل از اینکه همه افراد فوتسالی و غیر فوتسالی عقل و شعور دارند و از کوچک‌ترین تخطی‌ها آگاهند. ماندن در لیگ، صدرنشینی و یا ارتقا در جدول ارزش انجام هر کاری را ندارد انسان تنها در صورت تلاش واقعی از به هدف رسیدن لذت می‌برد.

خبیری در پایان اضافه کرد: البته رفتار مسئولان کمیته فوتسال که به تمام اتفاقات واقف هستند اما سکوت را به مقابله با بی‌قانونی‌ها ترجیح می‌دهند، تأثیر به سزایی در ناپاکی لیگ داشته است. این عمل شاید مصلحت گرایانه باشد اما جسارت افراد خاطی را بیشتر کرده تا حدی که از هیچ کاری برای رسیدن به هدف دریع نکنند. در صورتی که با شیوه فعلی به برگزاری لیگ بپردازیم تنها به دلیل اینکه فوتسال کشورمان از دیگر کشورها عقب نماند برای برپایی مسابقات حرفه‌ای به هر کاری تن دهیم، فوتسال ایران بدون شک در رتبه‌های جهانی و آسیایی خود نزول خواهدکرد و جایگاه خود را از دست می‌دهد زیرا به طور حتم دیگر کشورها نیز به نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ توجه دارند و درحالی که ما فکر می‌کنیم تمام کار در خفا صورت می‌گیرد آن‌ها به واقعیت‌ها واقفند و همین امر بزرگی و شخصیت این ورزش ایران را در عرصه‌های جهانی کمرنگ می‌کند.

امیدوارم به روزهای اوج و پاکی فوتسال بازگردیم و هر تیمی تنها به دلیل شایستگی و قدرت فنی جام قهرمانی را بالای سر گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خبیری ، هلال احمر ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار