رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی گفت: پایگاه های علمی کشاورزی و تولید ارگانیک محصول در کشور راه اندازی می شود که در صدد توسعه این پایگاه ها در مناطق روستایی و محروم هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمدرضا جهانسوز در همایش تولید محصولات ارگانیک کشاورزی در سالن ولایت سپاه اردبیل افزود: این سازمان با بهره گیری از 160 محقق در تولید بیش از 20 محصول، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مناسبی را انجام داده و به زودی از این تحقیقات با هدف کاربردی شدن آنها و تولید محصول سالم و ارگانیک بهره برداری می شود.

وی یکی از رویکردهای اساسی ورود بسیج سازندگی و مهندسان به این حوزه را ارتقای بهره وری و تولید کمی و کیفی محصولات متنوع کشاورزی برشمرد و گفت: در این زمینه برنامه ریزی ها به سمتی است تا کشور به استقلال اقتصادی با تکیه بر توانمندی های کشاورزی دست پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی افزود: طرح بسیج همگام با کشاورزی با شعار "هر کشاورز یک حماسه" در یک حرکت مردمی و عمومی انجام می شود و ما تلاش می کنیم پایگاه های علمی، تحقیقاتی و تولیدی خود را در هر روستا تقویت کنیم و با محوریت کارگروه های تخصصی نسبت به علمی کردن بخش کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهیم.

جهانسوز از حرکت بسیج در این حوزه به عنوان یک حرکت مردمی دارای اهداف و گستردگی خاص برای رسیدن به یک استقلال واقعی درعرصه تولید و تشکیل هسته های علمی در توانمندسازی این بخش خبر داد و افزود: در کشور با محوریت زراعت و باغبانی فعالیت هایی در این زمینه آغاز شده و ما سعی می کنیم محصولات عمده مناطق مختلف کشور را شناسایی و در این زمینه به برگزاری همایش های علمی اقدام کنیم.

انتهای پیامش/

برچسب ها: اردبیل ، تجهیز ، پایگاه ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.