رییس جمهور گفت : هرمزگان یکی از استان های استراژیک و بسیار مهم کشور با سابقه تاریخی و مبارزاتی علیه استعمارگران و مداخله گران است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جمع مردم هرمزگان در ورزشگاه تختی بندرعباس افزود: هرمزگان استانی است که به وسیله آن ایران به کشورهای شمالی و منطقه ی آسیای مرکزی و قفقاز متصل می شود.

رییس جمهور گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که همه با هم باید خودمان را برای یک تحول بزرگ اقتصادی ، سیاسی، فرهنگی و سیاست خارجی آماده کنیم .

دکتر حسن روحانی افزود: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دولت کاملاً خود را آماده کرده است تا به این سیاست ها جامعه عمل بپوشاند .

رییس جمهور گفت : طبق این سیاست ها باید فرآورده های نفتی ،پالایشی و پتروشیمی و صنعت توسعه یابد و مناطق مختلف کشور باید آماده فعالیت های بیش تر اقتصادی و صارداتی شود تا بیکاری برطرف و زمینه اشتغال مردم به ویژه جوانان مهیا شود.

دکتر روحانی تصریح کرد : امروز بازرگانان جهان ، سرمایه گذاران ایران را انتخاب کرده اند و روزانه تعداد زیادی سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان خارج کشور و همچنین کار آفرینان داخلی خود را برای سرمایه گذاری آماده می کنند .

رییس جمهور افزود : ما زنجیره های تحریم اقتصاد کشور که دشمنان و ظالمان آن را بسته اند را باید پاره کنیم تا اولین قدم در این عرصه برداشته شود .

دکتر حسن روحانی با اشاره به برداشته شدن تحریمها دربخشهای خودرو سازی ، پتروشیمی ، کشتیرانی ، بیمه و بخشی از مسائل بانک ها گفت : مردم ایران و مردم هرمزگان بدانند حقوق ملت ما مخصوصاً حقوق هسته ای محفوظ خواهد ماند و دولت قدمی از صیانت حقوق مردم ایران عقب نشینی نخواهد کرد .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی افزود: دولت تدبیر و امید از ابتدا به ملت ایران قول داده است که همه ی مردم ایران به طور مساوی از حقوق شهروندی برخوردار شده و در این راستا فرقی بین شیعه و اهل سنت وجود ندارد و همه برادر هستیم و با اتحاد و همبستگی دشمنان اسلام را نابود خواهیم کرد.

رییس جمهور اشتغال نیرو های بومی هر استان را حق آن استان دانست و افزود : مسولان موظف هستند که در استخدام نیرو های خود از افراد بومی استفاده کنند و اگر نیروی بومی متخصص در استان نبود باید شرایط لازم را برای پرورش این نیروها آماده کنند .

دکتر روحانی به مرحله دوم هدفمند سازی یارنه ها اشاره کرد و گفت : حق همه ی کسانی که به یارانه در زندگی خود نیازمند هستند سلب نخواهد شد و پرداخت یارانه ادامه خواهد داشت .

رییس جمهور افزود : در مرحله بعدی هدفمند سازی یارانه ها هدف دولت عمدتاً رونق تولید در کشورف اشتغال ، امنیت غذایی قشرهای آسیب پذیر و سلامت مردم است .

وی سلامت ،بهداشت و درمان را از مشکلات اساسی استان هرمزگان برشمرد و گفت : تجهیز و تکمیل بیمارستانهای استان در سال آینده قدم مهم دولت تدیبر و امید است .

رییس جمهور یکی از هدف های مهم دولت تدبیر و امبد را شکوفایی سواحل جنوب و جزایر در خلیج فارس و دریای عمان اعلام کرد .

دکتر روحانی هرمزگان را قطب تولید فولاد کشور دانست و گفت : در آینده نزدیک تولید فولاد در استان از ۳ و نیم میلیون تن به ۱۰ میلیون تن افزایش می یابد .

وی شیلات و صیادی را از ظرفیت های مهم این استان در زمینه اشتغال زایی برشمرد و از تبدیل سواحل مکران شهرستان جاسک به بندر اقتصادی در آینده نزدیک خبر داد .

رییس جمهور گفت : هرمزگان با داشتن سواحل و جاذبه های طبیعی بسیار می تواند مرکز مهم گردشگری و جذب توریست داخلی و خارجی در کشور شود .

دکتر حسن روحانی همچنین به مصوبه الحاق پارسیان به استان فارس اشاره کرد و گفت : این مسله را دولت حتماً بررسی مجدد خواهد کرد .
انتهای خبر/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.