وزیر نفت پاکستان در اظهارنظر جديدش به مجلس ملی گفته است که کار بر روی پروژه خط لوله صلح تنها پس از برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند انجام شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی داون، شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان پيش‌تر گفته بود كه نسبت به تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان متعهد هستند، اما خواهان چند تغییر در قرارداد با ایران بودند.

طبق توافقات قبلی قرار بود این خط لوله تا دسامبر 2014 به بهره‌برداری برسد، اما کوتاهی پاکستان در تکمیل به موقع خط لوله در خاک خود موجب شده که تکمیل پروژه در زمان مقرر، غیرممکن شود.

این در حالی است که ایران پیش‌تر احداث خط لوله در خاک خود را به اتمام رسانده است.

در صورتی که پاکستان نتواند تا دسامبر امسال این خط لوله را تکمیل کند، باید به ایران جریمه پرداخت کند، اما وزیر نفت پاکستان در اظهار نظر جديدش به مجلس ملی گفته است که کار بر روی این پروژه تنها پس از برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند انجام شود.

 وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت: در نبود تحریم‌های بین المللی این پروژه می‌تواند طی سه سال تکمیل شود، اما به دلیل اینکه تحریم‌ها علیه ایران، دولت در حال حاضر نمی تواند کار بیش‌تری انجام دهد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: گاز ، پاکستان ، انتقال ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار