دکتر دیناروند گفت: خبر منتشر شده سبب نگرانی بیش از اندازه مردم شده که با تحقیقات ما تنها دو شرکت متخلف در سطح شهر تهران پیدا شد.

رسول دیناروند؛ رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نگرانی ایجاد شده در مورد وجود روغن پالم در تمام ماست و شیر پرچرب بیش از اندازه است و این روغن به جهت ارزان بودن در تغذیه ایرانی‌ها وارد شده است. 

دکتر دیناروند در خصوص برخورد یک هفته‌ای با روغن پالم گفت: ما در "وزارت بهداشت" بررسی صورت داده‌ایم اما باید توجه داشت که در حوزه غذایی تخلفاتی وجود دارد اما گاهی ما تخلف را عمومی سازی می‌کنیم. 

وی ادامه داد: در رسانه‌ها خبری منتشر شده مبنی بر وجود روغن پالم در تمام ماست و شیر پرچرب اما بررسی‌های ما در وزارت بهداشت چنین نبوده و در سطح شهر تهران به جز دو شرکت متخلف، بقیه شیر و ماست‌های پرچرب با چربی طبیعی شیر و ماست بوده است. 

وی گفت: برخی از شرکت‌ها در کره و پنیر از چربی گیاهی که احتمالا چربی پالم است، استفاده می‌کنند که بر روی بسته‌بندی آن ذکر شده است. 

دکتر دیناروند در پایان گفت: با این شرکت‌ها برخورد صورت گرفته و به دو استان‌هایی که این شرکت‌ها در آنجا قرار داشتند بخشنامه ارسال کردند و مطمئنا خط تولید آن‌ها بسته می‌شود و باید به دستگاه‌های قضایی پاسخگو باشند چرا که ما تخلف را تحمل نمی‌کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۰۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
تا میتونید محصولات کارخانه ی نخورد
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۳:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
برخورد سریع وقاطع عین عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
یک هموطن
۱۵:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
حالا مطمئنین که شیر لبنیات واقعا شیره؟ آخه این همه مواد لبنی که در سراسر مملکت هفتاد میلیونی پخش می شه با کدوم صنعت مدرن دامداری !! این مملکت تولید می شه؟ روشون هم می نویسن شیر تازه !!! اصلا کسی از آمار شیر تازه تولید داخت حبر داره ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمدامیر
۰۲:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
باید نام شرکت ها برده میشد....نبردن نام انها خود نوعی خیانت است درحق مردم ومصرف کنندگان این محصولات
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی
۱۲:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
لطفا شرکت ها را معرفی کنید
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
انوری
۱۱:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
ترا خدا اسم این شرکتا را بگین تا حداقل از ترس کم شدن مشتریشون اینطور در حق خانواده ها ظلم نکنند.به نظر من معرفی نکردن این شرکتها خیانت به مردمه
Iran (Islamic Republic of)
raja
۱۱:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
چرا موضوعاتی که به سلامت مردم و جامعه ربط پیدا می کند را اصراردارند سربسته و مبهم عنوان کنند چرا به فکر سلامتی مردم نیستند و اسم شرکتهای متخلف را عنوان نمی کنند تا مردم حواسشان را جمع کنند تا وقتی مراحل اداری تعطیلی آن کارخانجات برروی میزکارشان باقیست مردم چه گناهی کرده اند که باید تا آن موقع آن محصولات نوش جان خودشون و فرزندانشون کنند!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
با سلام
خوب اگر تخلف حتمیصورت گرفته چرا نام شرکت های متخلف را نمیبرید . سلامت مردم بیش از اینها ارزش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
چرا نام این شرکت ها اعلام نمی کنند ؟ آیا می خواهند محصولات آنها در بازار به خورد مردم داده شود ؟
آخرین اخبار