​ سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دکتر علیرضا رهایی، رییس دانشگاه و جمعی از مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه بر سر مزار این شهدا برگزار شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر منصور کبکانیان، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم افزود: شهدا به ما نشان دادند که می توان در شرایط سخت مقاومت کرد.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی گفت: این سیاست ها تفکر مقاومتی است و با شناخت تمام عیار از زیرساخت ها و مردم هوشمند کشور تدوین و تهیه شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با اقتصاد انفعالی متفاوت است، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان مسئولیت سنگینی در حوزه اقتصاد مقاومتی دارند زیرا در این سیاست ها به نقش پیشتازی دانش تاکید شده است.

کبکانیان اضافه کرد: اگر دانشگاهیان در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان محکم بایستند در حوزه اقتصاد مقاومتی موفق خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی عقب نشینی و اقتصاد انفعالی مطرح نیست، گفت: طی 30 سال گذشته به دلیل تحریم ها علیه کشور ما توانسته ایم در بسیاری از حوزه ها به خودکفایی برسیم و دشمن از ترس دستیابی ایران به این خودکفایی به صورت مکرر موضوع مذاکره را بیان می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید 24 اصل سیاست اقتصاد مقاومتی خوانده شود و مدیریت کلان و طراحی ریز برای هریک از سیاست ها طراحی شود تا دستگاه های اجرایی تکلیف خود را در این زمینه بدانند و در نهایت نیز باید بحث نظارت مورد توجه قرار گیرد.

کبکانیان در پایان تاکید کرد: باید راه های اقتصاد مولد در کشور باز شود و راه اقتصاد ناسالم بسته شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار