معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: در طی 9 سال گذشته برای عملیات اجرایی سد خداآفرین به عنوان طرح مهم و اساسی شهرستان پارس‌آباد 180 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمد باقر بهشتی امروز در بازدید از دو طرح شبکه آبیاری و زهکشی خدا‌آفرین و شبکه آبیاری تحت فشار دشت فتحعلی پارس‌آباد اظهار داشت: با اتمام شبکه آبیاری و زهکشی خدا‌آفرین 62 هزار هکتار از زمین‌های منطقه زیر‌کشت خواهد رفت.

وی گفت: تاکنون برای سد خدا‌آفرین که یکی از طرحهای بسیار مهم است 180 میلیارد تومان در 9 سال گذشته هزینه شده که با راه‌اندازی آن 62 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل و 12 هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی به زیر کشت آبی رفته و گامی بلند در راستای تولیدات کشاورزی برداشته خواهد شد.

بهشتی افزود: با اتمام طرح دشت فتحعلی 1100 هکتار اراضی به صورت آبیاری بارانی سنترپیوت، 569 هکتار اراضی به صورت آبیاری بارانی و بیش از 2 هزار هکتار نیز به صورت آبیاری قطره‌ای پوشش داده خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه شهرستان پارس‌آباد را دومین شهر استان از لحاظ توسعه کشاورزی اعلام کرد و افزود: با اتمام شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین و دشت فتحعلی کشت و صنعت دیگری در منطقه ایجاد شده و شاهد فرصت مناسب اشتغالزایی نزدیک به 4 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم و سرمایه‌گذاری کلان دراین منطقه مرزی خواهیم بودب/.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، سد ، خداآفرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.