مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب آشامیدنی اصفهان بزرگ که شامل بیش از 56 شهر و 300 روستا است از طریق زاینده رود تامین می شود که در سالهای اخیر به دلیل وقوع خشکسالی حجم آب سد زاینده رود بسیار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،«حمیدرضا جانباز» در نشست بررسی مشکلات تأمین آب شهرها و روستاهای استان اصفهان با اشاره به اینکه حجم سد زاینده رود به حدود یک چهاردهم ظرفیت آن رسیده است، ادامه داد: این رویداد منجر شده که بسیاری از چاههای فلمن که از دیگر منابع تامین آب آشامیدنی محسوب می شود خشک و از مدار بهره برداری خارج شود.

وی گفت: به علت این مشکلات حفر و تجهیز 76 حلقه چاه در اصفهان در دستور کار قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشو ر تاکیدکرد: اصفهانی ها باید در ماه پایانی سال مانند ماههای گرم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا آب آشامیدنی مورد نیاز آنها بدون هیچ مشکلی تامین شود.

حمیدرضا جانباز بر کاهش آب بدون درآمد ( آبی که درشبکه هدر می رود و یا هزینه آن پرداخت نمی شود) در اصفهان اشاره و اظهار کرد: از سال 1386 تاکنون میزان آب بدون درآمد در این استان رو به کاهش گذاشته به طوریکه هم اکنون این رقم به 21 درصد رسیده است.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشو ر گفت: اصلاح به موقع شبکه های فرسوده آب نیاز به اعتبارات لازم دارد که در برنامه های بلند مدت شرکت مهندسی تدابیری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها هزینه اصلاح شبکه های فرسوده از طریق تعرفه های آب تامین می شود، افزود: میزان دریافت آب بها در کشور قابل توجه نیست و هم اکنون آب بهای حدود 72 درصد از مشترکان آب کمتر از دو هزار و 500 تومان است.
جانباز به برنامه های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تامین آب شرب استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این شرکت با تدوین برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت درصدد تامین آب شرب پایدار بیش از 56 شهر و 300 روستای اصفهان از حوضه زاینده رود است.
وی استفاده از پساب فاضلاب را در واحدهای صنعتی بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: باید در استان اصفهان با همکاری استاندار تمهیداتی لحاظ شود که صنایع استان نیاز آبی خود را از طریق پساب فاضلاب برطرف کنند. //س


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، طرح ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.