مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در حال حاضر استان ایلام دارای 300 هزار هکتار جنگل است و قرار است در آینده 640 هزار جنگل در استان ایجاد شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ رضا احمدی  با بیان اینکه استان ایلام یکی از مناطق جنگلی غرب کشور محسوب می‌شود گفت: متاسفانه در حال حاضر 13 درصد جنگل‌های طبیعی استان ایلام در معرض تخریب قرار دارند که در رفع این مشکل برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.در یک اقدام بی‌سابقه در کشور و منطقه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام توانسته است 30 هزار هکتار جنگل در استان ایلام کاشت کند.
احمدی تصریح کرد: در شهرستان مهران 77 هزار هکتار کاشت جنگل در دست اقدام است که این رقم در شهرستان دهلران به 30 هزار هکتار می‌رسد که برای ایجاد این میزان جنگل در استان باید سالانه 7 میلیون اصله نهال تولید شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید نهال استان 5 میلیون اصله نهال بوده که در نظر است این سطح به 10 میلیون اصله نهال افزایش یابد.
وی ادامه داد: نهال‌های تولیدی در نهالستان‌های استان ایلام بیشتر در حوزه گونه‌هایی است که بومی و سازگار با منطقه و شرایط آب و هوایی استان ایلام است./س
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.