دوزادهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه ریزی درسی ایران در دانشگاه بیرجند با عنوان تغییر در برنامه های درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش در اسفند ماه سال جاری در خراسان جنوبی برگزار می شود.

محمد رضا میری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ با بیان اینکه این همایش 14 و 15 اسفندماه سال جاری در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد گفت: چکیده مقالات 20دی ماه به دبیرخانه همایش ارسال شده و تاکنون بیش از 100 مقاله پیرامون این همایش دریافت شده است.

رییس دانشگاه بیرجند با بیان این که تغییر در برنامه های درسی از منظر نظریه ها، الگوها، مبانی ، ارزش ها، اسناد بالا دستی ، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تربیت معلم ، مسیر تحولات تاریخی، تحولات فناوری، روش شناسی، مطالعات میان رشته ای ، آینده پژوهی، جامعه شناسی و خلاقیت پژوهشی از محورهای مهم ارسال مقالات به همایش بوده است.

وی با بیان اینکه در این همایش بیش از 200 استاد و فرهیخته با یکدیگر پیرامون عنوان همایش به بحث و تبادل نظر خواهند نشست گفت: این همایش با استقبال خوب پژوهشگران کشوری روبه رو شده است.

میری با بیان این که طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری باید منابع و محتوای کتب درسی در راستای فرهنگ بومی و علوم اسلامی حرکت کند ادامه داد: برگزاری این همایش اثرات بسیار موثری بر تغییر محتوای کتب درسی خواهد داشت.

رییس دانشگاه بیرجند با بیان این که دانش آموزان مهم ترین سرمایه های مادی و معنوی کشور هستند گفت: برای این که بتوانیم نسل جدید را با ارزش های انقلاب و آرمان های اسلامی آشنا کنیم موثرترین راه منابع درسی است همانطور که کشورهای غربی از طریق محتوا فرهنگ خود را نه تنها در کشور خود بلکه در سطح جهان گسترش داده اند.

میری یادآورشد: این همایش فرصت مناسبی برای پیش بینی و اجرای راه کارهای موثر در زمینه تغییر منابع ومحتوای کتب درسی دانش آموزان است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.