مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در حال حاضر سهم استان کرمان در صادرات پسته ی کشور 65درصد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، محمود بازاری در همایش راهکارهای ورود به بازار هند در کرمان افزود: صادرات کشور ایران در ده ماهه امسال 25میلیارد دلاربوده است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه استان کرمان از مجموع عملکرد صادرات کالا در کشوردر سال 91 ، حدود 900میلیون دلار و امسال 680میلیون دلاربوده که کاهش قابل توجهی داشته است.

بازاری تصریح کرد: محصولات پتروشیمی،معدن وصنایع معدنی،کشاورزی،برق ومکانیک،صنایع نساجی از جمله اقلام صادراتی کشوراست.

وی با بیان اینکه استان کرمان در بخش کشاورزی با محصولات استراتژیکی چون: پسته، خرما وگیاهان دارویی سهم خوبی را به خود اختصاص داده است، افزود: استان کرمان با صادرات این محصولات سهم خوبی در صادرات کشور دارد.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه وضعیت تولید و تنوع گیاهان دارویی در استان کرمان مطلوب است ، تأکید کرد: باید در این استان بستر گیاهان دارویی مهیا شود.

بازاری با بیان اینکه هندوستان در صنایع غذایی ،آرایشی و بهداشتی که مواد اولیه آن گیاهان دارویی است ، حرف اول را می زند ، گفت: از ابتدای امسال مذاکراتی برای ورود به بازار هند صورت گرفته است و سعی داریم در زمینه فرآوری گیاهان دارویی در ایران از فن آوریهای جدید استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه های جدی درتوافقات تجاری،تولید و صادرات گل های شاخه بریده است،که این برنامه در سفر هیئت هلندی که فروردین سال 93 به ایران می آیند ، محقق خواهد شد./س


برچسب ها: کرمان ، صادرات ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.