"سلمان سالک" در نشست کنسرت "مهربانی":

مقام اوسلیک را روی صحنه می‌بریم / انتشار "زندان شب یلدا" در اوایل سال 93

"سلمان سالک" در نشست کنسرت "مهربانی" گفت: در اجرای اسفندماه مقام اوسلیک را روی صحنه می‌بریم.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست کنسرت " مهربانی" که دقایقی پیش در تالار وحدت برگزار شد "سلمان سالک" آهنگساز این گروه موسیقی در این نشست گفت: در کنسرت اسفند ماه قطعات را در دو بخش اجرا می‌کنیم که در بخش اول آواز دشتی روی اشعار "هوشنگ ابتهاج" و "محمدرضا شفیعی کدکنی" وجود دارد که در این قسمت به تصنیف ساخته شده روی صحنه می‌رود.  

وی تصریح کرد: در بخش دیگر و در قسمت موسیقی مقامی، مقام اوسلیک را اجرا می‌کنیم که در کشورهای اطراف و نواحی ایران به طور مختلف وجود دارد.  

سالک عنوان کرد: ما در بخش مقام اوسلیک با اشعار "نیما یوشیج" و "سیمین بهبهانی" روی صحنه می‌رویم.
 
وی اظهار داشت: در این کنسرت من تار می‌نوازم و از جمله دیگر اعضای گروه می‌توان به "یاسین اژدری" به عنوان نوازنده نی، "دانیال اژدری" نوازنده کمانچه، "مجید علیزاده" نوازنده تنبک و "عرفان متکأیایی" به عنوان نوازنده عود اشاره کرد.  

سالک با اشاره به آلبوم جدید این گروه اظهار داشت: آلبوم "زندان شب یلدا" به خوانندگی وحید تاج و اشعار "هوشنگ ابتهاج" و "محمدرضا شفیعی کدکنی" را در مرحله انتشار دادیم.  

وی افزود: در این آلبوم "اردشیر کامکار" و "سیامک جهانگیری" ما را همراهی می‌کنند و امیدوارم این آلبوم اوایل سال آینده آماده انتشار شود.  

"وحید تاج" خواننده این گروه موسیقی در نشست کنسرت "مهربانی" گفت: ملودی این آثار تا حدی آشنا هست اما به دلیل اینکه آواز روی آن مقام‌ها خوانده نشده نیازمند کار بیشتری است و فرم متداولی برای آواز خواندن نیست.   


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار