مصرف ماست و شیر کم چرب، نه تنها معده را پر می‌کند بلکه کلسیم موجود در آن به سوختن چربی‌های بدن و حفظ وزن بدن نیز کمک می‌کند.

دکتر شهرزاد محمدیان متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در رابطه با پیش گیری از افزایش وزن مجدد گفت: برای پیش گیری از افزایش وزن مجدد، افراد باید هر هفته خود را وزن کنند و سر ساعت معین غذا بخورند تا متابولیسم بدنشان تنظیم شود همچنین باید تا جایی که امکان دارد پیاده روی کنند.

وی افزود: خوردن صبحانه به صورت منظم برای پیشگیری از افزایش وزن توصیه می‌شود، همچنین افراد باید سعی کنند وعده‌های غذایی دیگر و میان وعده‌های غذایی خود را کنترل کنند.

دکتر محمدیان تصریح کرد: افراد باید در منزل از هر وسیله ممکن برای ورزش کردن بهره بگیرند هر ماه دور کمر خود را اندازه بگیرند تا در صورت افزایش وزن، رژیم غذایی و ورزش روزانه خود را تغییر دهند.

 این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان کرد: استفاده از برخی مواد غذایی به کاهش اشتها کمک کرده و با وجود حجم کم، ‌معده را پر می‌کند اولین نوع غذا سوپ است که علاوه بر ایجاد احساس سیری، ویتامین هم دارد، تخم مرغ هم که به منبع پروتئین معروف است، ‌در صورتی که به عنوان صبحانه خورده شود، تا ۲۴ ساعت آینده به طور قابل ملاحظه‌ای اشتها را تحت کنترل در می‌آورد و از افزایش وزن مجدد جلوگیری می‌نماید.

دکتر محمدیان توصیه کرد: اگر فردی می‌خواهد از چاق شدن دوباره جلوگیری کند باید با غذاهایی که بیشتر هوس می‌کند، کمتر روبرو شوند.



انتهای پیام/
برچسب ها: سوپ ، چاقی ، رژیم ، کلسیم ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار