صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تا کنون به تجاری سازی تمرکز کرده که از این دو سال و نیم اخیر به نظام علمی متمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ در مراسم تودیع و معارفه‌ی رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که پیش از ظهر امروز برگزار شد و دکتر علی حیدری رئیس اسبق صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در این مراسم گفت: طی بررسی‌هایی که ما در طی این دو سال و نیم داشته‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که تمرکز به نظام علمی داشته باشیم.با توجه به اینکه تا قبل از این همه توجهات به تجاری سازی معطوف بوده است.

وی عنوان کرد: در فاز تدبیر و امید، زنگ فضای تدبیر و امید که در صندوق زده شد، هنوز متوقف نشده است و امیدواریم با تمام نکات و دیدگاهی که نسبت به صندوق وجود داشت، حفظ شود تا صندوق پشتیبان خوبی برای پژوهشگران باشد.

وی گفت: در این مدت دو سال و نیم از 50 نفر تصمیم گیرنده در صندوق به 170 نفر و هشت کار گروه به شانزده کار گروه پیشرفت کرده است.

وی در ادامه با توجه به اینکه نظام تصمیم گیری عملیاتی را باید به صورت راهبردی هم پوشش دهیم گفت: از افکار دانشمندان برای ارزیابی و سیاست گذاری باید استفاده کرد که خوشبختانه این صندوق از لحاظ شاخص عملکردی توسعه پیدا کرده و از طرح‌های عملیاتی کاملا شفاف گزارش تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اسب چموش قدرت نباید به این صندوق وارد شود و فضای سیاست به فضای علمی صندوق وارد نشود.

وی افزود: در این دو سال و نیم بیش از 65 درصد طرح‌های صندوق به تصویب رسیده است و با هدف ارتقاء بهره وری صندوق حمایت از پژوهشگران دوره بررسی طرح‌ها از 192 روزه به 66 روز رسیده است، و همچنین دوره بررسی طرح‌های دانش بنیان به 1/2 کاهش پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه تمرکز ما به توسعه و گسترش علوم انسانی بوده است، گفت: درصد قابل توجهی به این موضوع اتفاق افتاده و از 64 درصد طرح‌های ورودی 79 درصد مصوب شد، که باید مورد حمایت رئیس صندوق جدید قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.