سرپرست اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود 40 درصد تجهیزات پزشکی کشور در داخل تولید می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر وهاب دلهقی اظهارکرد: در حال حاضر حدود 40 درصد تجهیزات پزشکی مورد استفاده در کشور در داخل تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه استانداردهای تولید تجهیزات پزشکی با سایر وسایل تولیدی متفاوت است، گفت: هر وسیله در زمینه تجهیزات پزشکی که بخواهد تولید شود باید از حداقل استاندارهایی که برای تامین سلامت و ایمنی بیمار ضرورت داشته و مورد تایید سازمان‌های جهانی است، برخوردار باشد.

دلهقی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی تولید داخل قابلیت صادرات به کشورهای دنیا را دارند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از این محصولات به چندین کشور دنیا از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و کانادا صادر می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر تولیدات تجهیزات پزشکی داخل کشور در دنیا حرفی برای گفتن دارد و محصولات تولیدی داخل قابل رقابت و مقایسه با محصولات خارجی است.

دلهقی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه به نسبت استان‌های دیگر تولید کننده فعال تجهیزات پزشکی در کرمانشاه وجود ندارد، گفت: متاسفانه استان کرمانشاه آن طور که باید و می‌تواند در زمینه تولید تجهیزات پزشکی پیشرفت نداشته است.

دلهقی از تمامی مصرف‌کنندگان دولتی و غیر دولتی خواست تا با توجه به کیفیت بالای تجهیزات پزشکی تولید داخل، استفاده از این محصولات را نسبت به نمونه خارجی آن در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، تجهیزات ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.