پیکار‌های انتخابی تیم ملی کاراته با هدف انتخاب نفرات اول هر وزن پس از دو روز فعالیت در استان مازندران شب گذشته 2 اسفند به کار خود خاتمه داد.

عشرت شاه محمدی سرپرست نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص مسابقات انتخابی گفت: رقابت‌های انتخابی کاراته بانوان از پنج شنبه 1 اسفند در شهر سازی مازندران با حضور بیش از 1000 ورزشکار مربی و سرپرست برگزار شد که در پی آن نفرات اول هر وزن انتخاب شده و بعد اردوی تیم ملی دعوت شدند.
 
وی تصریح کرد: رقابت‌ها بسیار زیبا، دیدنی و جذاب بود و نکته جالب این مسابقات نزدیک بودن رقابت ورزشکاران به یکدیگر بود،  به خصوص در وزن‌های پایه  ورزشکاران بسیار خوبی بودیم که این نشان دهنده آن بود که  استفاده بسیار مرغوب و پیگیر کار کرده‌اند.
 
 وی ادامه داد: به لحاظ سطح فنی و کیفی این مسابقات یکی از ارزشمند‌ترین مسابقات بودیم ورزشکاران با چه اشتیاق و هیجانی وارد میدان می‌شدند، در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نفرات اول تا سوم مشترک به اردو دعوت می‌شوند.
 
 شاه محمدی خاطر نشان کرد: خوبی پیکار‌‌ها در این بود که  مدال‌ها توزیع شد یعنی اینکه رده زیر 21 سال 4 نفر از استان‌ها مختلف انتخاب شدند یا همین طور در رده جوانان چند استان متفاوت مدال گرفتند و توزیع این مدال‌ها به یک یا دو استان محدود نشده می‌دیدیم که استان‌های مرکزی، ملایر و قزوین و لرستان همه به لحاظ فنی و کیفی رشد چشمگیری داشتند که این امر یک اتفاق خوبی آینده برای فدراسیون کاراته به حساب می‌آید، سطح کیفی استان‌ها بسیار بالا رفته و در کورس قهرمانی هستند.
 
 شاه محمدی در ادامه نفرات برتر ورزش‌های شرکت کننده در این مسابقات را به ترتیب ذیل اعلام کرد: در وزن 50- کیلو گرم، آلاله سعودی از گیلان 55- کیلو گرم، شهناز میر حیدری ، 61- کیلو گرم زهرا یاوری از تهران68- کیلو گرم مریم کبیری از قزوین 68+ کیلو گرم زینب جباری از تهران در بخش کاتای انفرادی خوزستان و در کاتای تیمی از استان خواهرن خیری نیلوفر،  شقایق و زهره به اردوی تیم لمی راه یافتند.
 
 وی در خاتمه از طلایی‌های مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که در کویت برگزار می‌شود نام برد که تیم دانشگاه آزاد از سوی فدراسیون کاراته به این مسابقات اعزام شد.
 
حمیده عباسعلی در وزن +68 کیلو گرم طلا گرفت و سحر کرجی در وزن 55- کیلو گرم طلا گرفت مهسا افسانه نیز طلای کاتای بزرگسالان را از آن خود کرد.
 
 مسابقات تیمی این پیکار‌ها امروز دنبال می شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مرغوب ، نائب ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار