جعفریان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران با 6700 میلیارد کسری اعتبار روبرو است، گفت: هزار میلیارد هزینه هدفمندی یارانه‌ها به دانشگاه تحمیل شده که بودجه‌ای در این خصوص دیده نشده است.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز ۳ اسفند ماه در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۳ هزار عضو هیئت علمی، ۴۱۲ هزار پرسنل، ۱۵۰ هزار دانشجو دارد در حال حاضر تمام درمانهای پیشرفته در کشور ما انجام می‌شود به طوریکه سالانه ۴ هزار پیوند سلول بنیادی در کشور انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته میزان اعزام بیمار به خارج به صفر رسیده است، گفت: در حال حاضر این دانشگاه 6700 میلیارد تومان کسری اعتبار دارد که ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار از درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین می‌شود، همچنین با اجرای هدفمندی یارانه‌ها سالانه هزار میلیارد هزینه هدفمندی یارانه تحمیل می‌شود که بودجه‌ای هم برای آن دیده نشده است. 

جعفریان در خصوص مشکلات حوزه سلامت ادامه داد: امسال تعرفه هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی ۴۸ هزار تومان اعمال می‌شود در صورتیکه توافق معاونت درمان در این خصوص ۱۱۸ هزار تومان بوده است در واقع یک سوم تعرفه قابل قبول را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند. 

وی افزود: واقعی نبودن تعرفه‌ها عوارض قابل توجهی به نظام سلامت وارد کرده در واقع وقتی تعرفه‌ها واقعی نبینیم و به موقع پرداخت نکنیم و در کنار آن اخلاق عمومی ضعیف شده است نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که پزشکان اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند. 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: ما در دانشگاه سیستم ابزار مدیریتی کافی نداریم اعتبارات محدود است جذب هیئت علمی از اختیار دانشگاه خارج شده است. 

وی گفت: ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران یک راهنمایی تدوین کردیم تا آموزش رفتار حرفه‌ای را در پزشکان توسعه دهیم. 

وی با اشاره به تهدیدات پیش روی دانشگاه عنوان کرد: فشارهای خارجی و تصمیم گیری‌های غیر منطقی از تهدیدات پیش رو است همچنین فضای منفی رسانه‌ای برای پزشکان وجود دارد که نمی‌دانیم از کجا آب می‌خورد در واقع متوسط پرداخت کارانه در ۴۷ رشته تخصصی ۳ میلیون ۵۶۰ هزار تومان است که حداکثر ۱۲ میلیون و حداقل ۴۶۰ هزار تومان است. 

وی خاطر نشان کرد: بیشترین کمکی که رئیس جمهور می‌تواند به حوزه پزشکی کند این است اعتمادی که بین پزشکان و مردم وجود داشته است حفظ شود چرا که اگر این اعتقاد مخدوش شود مردم دچار آسیب می‌شوند بنابراین باید نظام سلامت یک پاسخگو داشته باشد و منابع هم در اختیار هم ارگان پاسخگو باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار