مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در یادداشتی به تعریف حقوق بشر از نگاه غرب و بررسی اتهام نقض حقوق بشر در ایران پرداخت است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "امید چوپانکاره" مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در یادداشتی به تعریف حقوق بشر از جانب غربی‌ها و آمریکایی‌ها پرداخته است.

حقوق بشر یکی از نیازهای اولیه و فطری هر انسان است که  پس از جنگ جهانی دوم در سال 1948 در پاریس با تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شد.

جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به این حق طبیعی بر اساس آموزه‌های الهی و دینی احترام گذاشته و در قانون اساسی و سایر قوانین مصوب بارها حقوق بشر مورد تاکید بوده است و به عنوان مثال آزادی بیان و احترام به اقلیت‌های مذهبی از موارد درخشان رعایت حقوق بشر در ایران است که همه اقوام با آداب و رسوم متفاوت در کمال صلح و آرامش زندگی می‌کنند.

با این وجود جمهوری اسلامی بارها به نقض حقوق بشر از سوی آمریکا و برخی کشورهای هم‌سو با دولت آمریکا متهم شده است. گزارش‌های "احمد شهید" دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل هم در همین راستا موارد زیادی از نقض حقوق بشر در ایران را نام برده است؛ شخصی که تا کنون هیچ سفری به ایران نداشته تا از نزدیک با اوضاع داخلی ایران آشنا شود.

مساله از آنجا آغاز می‌شود که باید دید حقوق بشر از دید غربی‌ها به چه چیزی تعبیر می‌شود؟! از دید کشورهای غربی که قوانین و حقوق متقابل انسان‌ها هیچ مبنای الهی ندارد همه چیز آزاد است و متاسفانه آزادی به معنای بی‌بندوباری کامل! تا آنجا که هم‌جنس‌بازان هم دارای قوانین حمایتی و خاص خود هستند.

اما در همین کشورهای به اصطلاح آزاد حریم خصوصی افراد که مورد احترام همه جوامع بشری‌ست، عملا معنایی ندارد و بارها کوس رسوایی دولت آمریکا در شنود مکالمات شهروندان عادی و نظارت بر زندگی شخصی افراد با امکانات فضای مجازی به صدا در آمده است. از موارد دیگر می‌توان به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه و محاصره طولانی‌مدت نوار غزه اشاره کرد که دولت‌های غربی با سکوت و حتی کمک به این رژیم جعلی از رسیدن دارو و غذا که از نیازهای اولیه بشری است جلوگیری کردند.

سیاهه موارد نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا و کشورهای غربی آن‌قدر بلند است که در حوصله این بحث نمی‌گنجد. به نظر می‌رسد که اتهامات نخ‌نما شده دولت آمریکا به جمهوری اسلامی دیگر خریداری ندارد اما ناقضان اصلی حقوق بشر با وقاحت هر چه تمام‌تر به ادعاهای خود ادامه می‌دهند.هدف پشت پرده این ادعاها مسلمأ دل‌سوزی برای مردم ایران نیست بلکه اختلاف‌افکنی بین اقوام متحد ایرانی و جدایی بین نظام و مردم که پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی هستند و دست آخر ایجاد اهرم فشار سیاسی در جامعه بین‌المللی برای گرفتن امتیاز به‌ویژه در مذاکرات هسته‌ای است.

اما آزموده را آزمودن خطاست؛ جمهوری اسلامی بارها عدم سازش‌پذیری و ظلم‌پذیری را نشان داده است و زیر بار زیاده‌خواهی‌ها و ظلم زورگویان نمی‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار