استان چهارمحال و بختیاری با برنامه های ویژه از میهمانان نوروزی استقبال می کند.

معاون امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این استان گفت: برگزاری جشنواره های مختلف مانند اجرای موسیقی محلی از برنامه های ویژه استقبال از میهمانان نوروزی استان چهارمحال و بختیاری است.
گودرز امیری افزود: قبل از شروع مسافرت های نوروزی، تمام جاده های برون و درون شهری استان چهارمحال و بختیاری ایمن سازی و تابلو های راهنمایی و رانندگی شستشو می شود.
وی، خط کشی جاده ها، نصب 800 متر مربع تابلوهای راهنمایی مسافران در محورهای ارتباطی و کشیک نوروزی در راهدارخانه ها از 25 اسفند تا 15 فروردین را از دیگر برنامه های ویژه تسهیل مسافرت های نوروزی دانست.
امیری اظهار داشت: دستگاه های مرتبط باید اماکن خدمات عمومی و گردشگری برای ورود مسافران نوروزی مهیا کنند تا مسافران دچار مشکل نشوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 120 مدرسه با 900 کلاس و شش مرکز آموزش رفاهی با ظرفیت 50 سوئیت و مجتمع شهدای آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
علیرضا کریمیان افزود: هنوز نرخ پذیرش مسافران نوروزی فرهنگی و غیر فرهنگی اعلام نشده اما فرهنگیان نسبت به دیگر مسافران از تخفیف ویژه برخوردار می شوند و مدارس نیز براساس امکانات موجود درجه بندی شده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: امسال علاوه بر بازارچه های پارک لاله، موزه باستان شناسی، قلعه چالشتر، پل مصلای بروجن و پل زمانخان سامان در مراکز شهرستان ها نیز بازاچه سوغات محلی و صنایع دستی ایجاد می شود.
مژگان ریاحی افزود: در کنار بازارچه های صنایع دستی و سوغات محلی، جشنواره موسیقی محلی با هدف استقبال بهتر از مسافران نوروزی برگزار می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.