وزارت دفاع اوکراین تائید کرده که کماندوهای چترباز را به پایتخت اعزام کرده است و این در حالی است که لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه از سفر روز پنج شنبه دو تن از وزرای خارجه کشورهای اروپایی به همراه وی به کیف خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی:وزارت دفاع اوکراین اعلام کرده که هدف از ارسال این نیروهای ویژه، دفاع از ادارات دولتی و نهادهای نظامی است و مقابله با نیروهای ضد دولتی در دستور کار این نیروها قرار ندارد.

این در حالی است که رئیس سازمان اطلاعاتی اوکراین گفته است که نیروهای این سازمان، عملیاتی را که او ضد تروریستی خوانده شروع کرده‌اند. او گفته این عملیات پس از آن شروع شد که چندین اداره دولتی و انبار تسلیحاتی به دست "گروه‌های افراطی" افتاد.

در همین حال وزیران امور خارجه لهستان، فرانسه و آلمان گفته‌اند که برای گفت‌و‌گو درباره اوضاع اوکراین به کیف سفر می‌کنند.

در درگیری‌های اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته میان پلیس و تظاهرکنندگان حداقل ۲۵ نفر کشته شده‌اند.

وزارت بهداشت اوکراین می‌گوید حداقل ۶۰۰ نفر هم در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند که بیش از نیمی از این افراد را نیروهای پلیس تشکیل می‌دهند.

پزشکی که به مداوای مجروحان پرداخته به بی بی سی گفته است که پلیس در حال بازداشت مصدومان و انتقال آنها به بازداشتگاه‌ها است.

خشونت‌ها از پایتخت به سایر نقاط اوکراین نیز کشیده شده است.

طبق گزارش‌ها زنی که به همراه جمعیت تلاش داشت تا وارد ساختمان نیروهای امنیتی در شهر خملنیتسکیی شود، به ضرب گلوله کشته شده است.

در شهر لویو در غرب اوکراین نیز مراکز پلیس هدف حمله معترضان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوکراین ، نیرو ، ویژه ، کیف ، فابیوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار