کارشناس موسسه مطالعات سیاسی در آکسفورد هشدار پوتین درباره خاتمه تظاهرات و بی علاقگی یانوکوویچ به واگذاری قدرت را دلایل شدت گرفتن درگیری پلیس و معترضان ارزیابی می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ جیمز شر می گوید ظاهراً پوتین در ملاقات با یانووکویچ، در حاشیه المپیک سوچی، به او هشدار داده است که شرط دریافت وام از روسیه پایان دادن به تظاهرات است.
 
اوکراین برای فرار از ورشکستگی به شدت نیازمند منابع مالی است. علاوه بر این یانوکوویچ هیچ گاه قصد محدود کردن قدرت خود را نداشت  و مخالفان تدابیر سازش کارانه ظاهری او را نپذیرفتند. هر دو عامل به تغییری اساسی در عملیات امنیتی و شیوه برخورد پلیس با ناآرامی ها منجر شد.

شر درباره صحبت های یانوکوویچ و متهم کردن معترضان به نقض دموکراسی پس از دعوت از مردم برای مسلح شدن، می گوید هسته اصلی معترضان یعنی حدود بیست و پنج هزار تنی که از ابتدا فعال بوده اند، با گذشت زمان به سوی تندروی سوق داده شده اند. اما آنها اطلاعات دقیقی دارند و پس از آگاهی از اعطای مجوز بکارگیری گلوله های جنگی به پلیس، آنها نیز خود را مسلح کرده اند. آنچه در اوکراین شاهدیم نتیجه طبیعی و اجتناب ناپذیر رادیکالیزه شدن نا رضایتی هاست. 

به گفته کارشناس موسسه چتمهوس در آکسفورد، تظاهرات آرام در جنوب و شرق اوکراین که به طور سنتی خاستگاه حامیان یانوکوویچ است نشان می دهد متهم کردن معترضان به تندروی صرفاً فرافکنی است. در جریان درگیری سه شنبه شب پلیس با معترضان در کیف بیست و پنج تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار