با امضای تفاهم‌نامه بین سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و بانک توسعه اسلامی، 144 میلیون یورو تسهیلات از سوی این بانک در اختیار پروژه‌های عمرانی آب و فاضلاب استان فارس قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تاکنون بیش از 3 میلیارد دلار تسهیلات به وزارت نیرو به منظور پروژه‌های آب و فاضلاب توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و پروژه‌های سد در نیروگاه پرداخت شده است و پروژه امروز صرفا در مورد شرکت آب و فاضلاب استان فارس است.

 جانباز معاون عملیاتی بانک توسعه اسلامی در ادامه مراسم امضای تفاهم‌نامه اجراي پروژه آب و فاضلاب فارس، تصریح کرد: به منظور توسعه همکاری‌ها بین بانک توسعه اسلامی و ایران امروز این تفاهم‌نامه به امضا می‌رسد.

ایران یکی از سهامداران بانک توسعه اسلامی است که همواره از این بانک حمایت کرده و تاکنون حدود 6 میلیارد دلار از سوی این بانک تسهیلات به ایران پرداخت شده است.

این تسهیلاتی که امروز پرداخت می‌شود مقرر شده برای پروژه‌های عمرانی آب و فاضلاب شش شهر استان فارس از جمله فیروز‌آباد، داراب ، نیریز و سپیدان استفاده شود.

در ادامه مراسم معاون عملیاتی بانک توسعه اسلامیگفت: رقم دقیق تسهیلات پرداخت شده به پروژه‌های زیربنایی آب و فاضلاب استان فارس کمی بیش از 143 میلیون یورو است.

در ادامه برنامه امضای موافقت‌نامه جانباز رئیس شرکت‌ آب و فاضلاب کشور گفت: به منظور توسعه بخش آب و فاضلاب کشور تاکنون 800 میلیون یورو تسهیلات از این بانک برای پروژه‌های در حال اجرا دریافت شده که 65 میلیون یورو آن مربوط به شهر مشهد، ‌145 میلیون یورو مربوط به استان قم، 175 میلیون یورو مربوط  به استان تهران، 92 میلیون یورو مربوط به پروژه آب شهر قم و مابقی آن مربوط به پروژه‌های آبرسانی روستاها است ، ضمن آنکه در رابطه با دو پروژه به اتمام رسیده فاضلاب شهر همدان و شهر قم 80 میلیون یورو قبلا از بانک توسعه اسلامی وام گرفته شده است.

جانباز ادامه داد: پروژه مربوط به آب و فاضلاب شش شهر استان فارس باعث بهره‌‌مند شدن 395 هزار نفر از ساکنان این شهرها از آب و فاضلاب سالم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار