معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،گفت: نباید ضعف نظارت در صدا و سیما به خدشه‌دار شدن وحدت ملی و ارزش‌ها منجر شود.

 به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  به نقل از سایت وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛حسین نوش‌آبادی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه ساخت فیلم‌های فاخر نیازمند دقت نظر و توجه ویژه دست‌اندرکاران آن است، گفت: اگر در ساخت برنامه یا فیلمی در رسانه ملی دقت لازم صورت نگیرد به طور حتم سوتفاهم‌های بسیاری رخ می‌دهد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر اینکه ساخت و پخش فیلم‌های فاخر با هزینه‌های گزاف باید با دقت به تمام جوانب آن از جمله نوع فیلم ‌نامه، بازیگران، هنرمندان و سایر دست‌اندرکاران آن همراه باشد، افزود: وقتی فیلم یا برنامه ای از بودجه عمومی و جاری کشور استفاده می کند باید توجه به این داشته باشند که فیلم یا سریال چقدر با مصالح و منافع نظام و مردم انطباق دارد.

وی ادامه داد: هر فیلم و یا سریالی نباید از طریق صدا و سیما که باید به عنوان یک دانشگاه و رسانه ملی فعالیت کند، پخش شود.

نوش‌آبادی افزود: گاهی یک فیلم با تمام ویژگی‌های مثبت یک صحنه یا بخش ضعیفی را ارایه می‌کند که متعرض گروهی از مردم شده و به وحدت ملی خدشه وارد می‌کند یا سوتفاهماتی را ایجاد کند که به این ترتیب تمامی ارزش‌ها را زیر سوال ببرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه در یک مجموعه عظیمی چون صدا و سیما که کارهای بزرگی نیز انجام می‌شود باید مراقبت‌ها و نظارت‌های دقیقی بر تولیدات صورت بگیرد، گفت:

باید در تولیدات صدا و سیما نظارت به حدی باشد که برنامه یا فیلمی تولید نشود که موجب ناخشنودی و ناخرسندی مردم شده یا در وحدت ملی خدشه شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن عذرخواهی رئیس سازمان صدا وسیما از مردم و نمایندگان آنان در مجلس، افزود: به طور حتم تعمدی در سریال سرزمین کهن از سوی صدا و سیما و دست اندکاران تولید این سریال وجود نداشته ولی باید مراقبت و نظارت بیشتری می‌کردند که چنین اتفاقی رخ ندهد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: فیلم‌های بزرگ و فاخر به اندازه اهمیتشان، اگر دچار خللی شوند یا سوتفاهمی را ایجاد کنند ضعف بزرگ تلقی می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ، ارشاد ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار