نایب رئیس مجلس ملی مالی گفت: مالی برای برگزاری دهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نایب رئیس مجلس ملی مالی در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی صبح امروز ضمن تشکر صمیمانه ملت خود و رئیس مجلس ملی مالی، گفت: رئیس مجلس مالی به دلیل مشکلات نتوانست در این نشست حضور پیدا کند، اما مراتب تشکر وی را به ایران ابراز می‌کنم.  
 
وی افزود: ما از جمهوری اسلامی ایران به لطف ۲۲ سال همکاری صمیمانه در جهت ایجاد صلح در مالی تشکر می‌کنیم، کشورهای برادر و اسلامی نیروهای خود را برای مبارزه در کنار مالی علیه اشغالگرانی که در سال ۲۰۱۲ از طرف قاچاقچیان که با نام اسلام اقدام می‌کردند، اعزام کردند. بخش زیادی از مردم تحت خشونت طی ماه‌های زیادی زندگی کردند و قاچاقچیان بیگناهان را می‌کشتند و حتی دست جوانان را می‌بریدند و با عقیده خودشان با شریعت این کار را انجام می‌دادند.  
 
نماینده مالی تصریح کرد: این در حالی است که این اقدامات قاچاقچیان لطمه به اسلام بود و ازشان اسلام می‌کاهید و شک و تردید در بین آنهایی که مسلمان به دنیا آمده و بزرگ شده بودند، ایجاد می‌کرد، این قاچاقچیان میراث اسلامی را غارت می‌کردند و به نام اسلام به زنان تجاوز می‌کردند، آیا چنین اسلامی وجود دارد؟  
 
وی تاکید کرد: اسلام محمد پیامبر اکرم (ص) اینگونه نیست که از طریق زور کاری را انجام دهد، هیچ وقت اسلام تحقیر نکرد و دست کسی را نبرید. اسلام همواره بر احترام به بشریت تاکید می‌کند.  
 
نایب رئیس مجلس ملی مالی با اشاره به بیانیه نهایی هشتمین اجلاس اتحادیه در سودان گفت: در بیانیه نهایی اجلاس سال گذشته اعضای اتحادیه حمایت خود را از تمامیت ارضی و یکپارچگی مالی ابراز داشتند و خواستار بسیج منابع برای زیربار گرفتن پناهندگان شدند، لذا به خاطر این همبستگی از کنفرانس اسلامی تشکر می‌کنم.  
 
نماینده مالی افزود: امروز مالی نتایج مثبتی را در جهت بازسازی در سطح ملی و ایجاد نظم و امنیت در کشور به وجود آورده، روند صلح ارزشمند است و حفظ آن اهمیت زیادی دارد.  
 
وی با بیان اینکه مالی در جهت برگزاری کنفرانس از جمله ایجاد چارچوب کاری و همکاری پارلمانی ابراز می‌کند، تصریح کرد: مالی ارتقاء گفتگو و همکاری میان کشورهای عضو تبادل تجربیات پارلمانی و بحث و گفتگو در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای مقابله با چالش‌های پیش رو اقدام می‌کند.  
 
نایب رئیس مجلس ملی مالی تاکید کرد: مالی به طور رسمی برای برگزاری دهمین نشست کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ابراز کرده، چرا که ما استانداردهای لازم برای تسهیلات و امکانات برای انجام و برگزاری این نشست را داریم.  
 
نماینده مالی افزود: با قبول برگزاری این نشست و حمایتی که از مالی می‌کنید، شانس زیادی به مالی می‌دهید که این کشور به جامعه بین‌الملل نشان دهد که توانسته است روی پای خود بایستد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از مهمان نوازی گرم و صمیمانه ایران تقدیر و تشکر می‌کنیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: نایب ، رئیس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار