دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از افزایش ۲۰ درصدی بودجه در حوزه نانو خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،  سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در اولین کنگره بین المللی ایمنی نانو در جمع خبرنگاران گفت: دنیا به مقوله نانو توجه بسیاری کرده و ایران هم جزء کشورهای پیشگام و از کشورهای نادری است که در حوزه محیط زیست برنامه گسترده دارد و اقداماتی انجام داده است. 

 وی گفت: در وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی کمیته‌هایی ایجاد شده که اگر محصولاتی با نام نانو می‌خواهند وارد بازار شوند، تحت نظارت کلی باشند. 

 وی افزود: یکی از فعال‌ترین حوزه‌هایی که محصولات نانو در آن وارد شده مواد و لوازم بهداشتی و دارویی است به طوریکه ۱۷ درصد محصولات ما در حوزه سلامت بهداشت و درمان است. 

وی ادامه داد: ما تاکنون ۳ دارو وارد بازار کرده‌ایم که یکی از آن‌ها داروی نانویی ضد سرطان است که حدود یک سال و نیم است که وارد بازار شده است و حدود ۸ داروی دیگر نیز در مسیر ورود به بازار هستند. 

سرکار گفت: یکی از این دارو‌ها داروی درمان "سالک" است که امیدواریم تا سال آینده وارد بازار شود این دارو در دنیا وجود ندارد و فقط در کشور ایران تولید خواهد شد زیرا در کشور ما ۳۰ هزار مورد سالک ثبت شده است با استفاده از این پماد نانویی زخم سالک به طور کامل بهبود می‌یابد و اثری از آن باقی نمی‌ماند. 

وی در پایان گفت: افزایش ۲۰ درصدی در بودجه نانو افزایش تعداد دانشجویان در مقطع ارشد و دکتری از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است، همچنین در خصوص امنیت و سلامت نانو برای محققان و کارگران این حوزه پروتکل‌هایی تنظیم شده و در مراحل فرآیند سازی است که در جهان تاکنون چنین چیزی نبوده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.